  • Data: 2012-01-05 10:33:53
    Temat: Re: instalacja elektryczna - chcę zaczynać
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    ostatecznie jednak chcę pozostać przy 4 obwodach w kuchni (plus piąty
    trójfazowy, na razie niewykorzystany). Pierwszy obwód to będzie zmywarka,
    drugi to piekarnik elektryczny (każdy z tych odbiorników ma zapotrzebowanie
    na moc rzędu 2-2,5kW. Trzeci i czwarty obwód to będą gniazdka, po 4 na każdy
    obwód. Szacuję, że z ośmiu gniazdek, przynajmniej 4 będą stale zajęte przez
    takie urządzenia jak: lodówka, okap, czajnik, mikrofalówka, toster. Te trzy
    ostatnie urządzenia są o wysokiej mocy, więc je rozdzielę na różne obwody.
    Być może w przyszłości dojdą jeszcze jakieś inne urządzenia w kuchni, które
    będą miały zapotrzebowanie na dużą moc i będą w stałym użytku. Tak więc nie
    widzę sensu łączenia tych wszystkich urządzeń (oprócz zmywarki i piekarnika)
    w jeden obwód. Potrafię sobie wyobrazić sytuację, że rano 5 osób zjawi się w
    kuchni (część osób do pracy, część do szkoły) i trzeba jednocześnie włączyć
    czajnik aby zagotować wodę na herbatę, włączyć toster i mikrofalę, dodatkowo
    włączyć radio a lodówka sama się włączy. W tym momencie te 5 urządzeń razem
    przekraczają znacznie dopuszczalne 3,5kW. Więc wydaje mi się, że 4 obwody w
    kuchni to minimum. W przeciwnym razie mogą być problemy z bezpiecznikami lub
    spadek komfortu (np. trzeba będzie czekać z włączeniem tostera aż woda się
    zagotuje).

    Co myślicie o takiej koncepcji?

    Pozdrawiam,
    BWP