  • Data: 2012-01-09 08:45:59
    Temat: Re: instalacja elektryczna - chcę zaczynać
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:je4ckr$j4g$1@polsl.pl...

    > Wyrownanie obciazenia, zrownowazenie itp itd.
    >
    > Chodzi o to, ze jesli masz 3fazy to rozplanuj obciazenie
    > kazdej z nich po rowno, czyli po 1/3 dla kazdej i dobry
    > fachman tak Ci zrobi rozdzielnie.
    > Oczywiscie nie bedzie to idealne.
    > Np. salon z kuchnia, salon osobno - kuchnia osobno.

    To oczywiste, na każdą z faz pójdzie porównywalne obciążenie. Zanim fachman
    przyjdzie robić rozdzielnię, dostanie ode mnie listę z obwodami i dla
    każdego obwodu numer fazy do której dany obwód ma być przyłączony.

    > Robisz zwarcie, nie pracuje cala kuchnia, bardzo rzadko sie zdarza
    > zeby poszedl S, leci roznicowka.
    > Np. czajnik przecieka, pierd wywalilo roznicowke, ale dlaczego
    > nie dziala piekarnik, zmywarka i lodowka ???
    > Czasem chcesz cos sprawdzic i wpinasz urzadzenie do gniazdka - jebudu -
    > poleciala roznicowka, a zonka krzywi sie bo wlasnie piecze Ci tort
    > urodzinowy :D

    Aż takim laikiem to ja nie jestem, mimo, że mam świadomość swoich braków w
    wiedzy. Cztery obwody w kuchni podepnę pod 3 różne fazy (np. L1 - piekarnik,
    L2 - zmywarka, L3 - pozostałe 2 obwody).

    > Jesli podlaczysz cztery obwody pod jedna faze (plus kilka innych)
    > to tak jakbys zrobil jeden obwod (mimo osobnych zabezpieczn w rodzielni),
    > skonczy sie na tym ze poleci zabezpieczenie w skrzynce z licznikiem.

    Nie zrobię tak. Ale zboczyliśmy z tematu. W dalszym ciągu nie rozumiem jak
    mam się zmieścić na 2 lub 3 obwodach na całą kuchnię.

    > Wg mnie tym sie martw, kumaty gosc od rodzielni wszystko jak nalezy.

    Będzie kumaty albo niekumaty (albo kumaty ale będzie w stylu "szybko zrobić
    i wziąć pieniądze"). Dlatego też mimo, że sam nie będę montował rozdzielni,
    chcę mieć o tym jako taką orientację.

    > ??!!## :D
    >
    > Zerknij do instrukcji obslugi w/w urzadzen.
    > Moze przemyslowe tak biora ale domowe nigdy.
    >
    > Dla zmywarki/pralki podawane jest zuzycie pradu za cykl,
    > np. dla piekarnika podawane sa w kW/H lub cykl.

    W ogóle mnie nie interesuje zużycie energii w godzinie lub na cykl. Mnie
    interesuje moc przyłączeniowa. Instrukcja obsługi twierdzi, że moc
    przyłączeniowa (innymi słowy maksymalna) wynosi dla tych urządzeń 2-2,5kW.
    Być może w praktyce jest to mniej, ale jednak byłbym ryzykantem gdybym
    jednocześnie podłączył 2 takie urządzenia jednocześnie do tego samego
    obwodu.

    > Wyluzuj ;-)

    Chcę instalację zrobić dobrze, na wiele lat. Dlatego też jeśli teraz wydam
    50-100zł więcej na przewód na dodatkowy obwód/obwody w kuchni, moim zdaniem
    będą to dobrze wydane pieniądze.

    Wszystkich obwodów w całym domu wychodzi mi 27.

    Dzięki za pomoc.