    From: "Adams" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna - chcę zaczynać
    Date: Thu, 5 Jan 2012 15:38:30 +0100

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:je49cf$o7g$1@usenet.news.interia.pl...
    Witam.
    >. Jeszcze są jakieś inne zalety rozdzielenia na różne fazy?

    Wyrownanie obciazenia, zrownowazenie itp itd.

    Chodzi o to, ze jesli masz 3fazy to rozplanuj obciazenie
    kazdej z nich po rowno, czyli po 1/3 dla kazdej i dobry
    fachman tak Ci zrobi rozdzielnie.
    Oczywiscie nie bedzie to idealne.
    Np. salon z kuchnia, salon osobno - kuchnia osobno.

    > Jeśli nie dam osobnych różnicówek dla każdego obwodu (a nie dam), to
    > dlaczego uważasz, że 4 obwody w kuchni wtedy nie mają sensu? Chcę dać 3
    > różnicówki jednofazowe na cały dom (plus trójfazowa).

    Robisz zwarcie, nie pracuje cala kuchnia, bardzo rzadko sie zdarza
    zeby poszedl S, leci roznicowka.
    Np. czajnik przecieka, pierd wywalilo roznicowke, ale dlaczego
    nie dziala piekarnik, zmywarka i lodowka ???
    Czasem chcesz cos sprawdzic i wpinasz urzadzenie do gniazdka - jebudu -
    poleciala roznicowka, a zonka krzywi sie bo wlasnie piecze Ci tort
    urodzinowy :D

    Jesli podlaczysz cztery obwody pod jedna faze (plus kilka innych)
    to tak jakbys zrobil jeden obwod (mimo osobnych zabezpieczn w rodzielni),
    skonczy sie na tym ze poleci zabezpieczenie w skrzynce z licznikiem.

    Wg mnie tym sie martw, kumaty gosc od rodzielni wszystko jak nalezy.

    > No właśnie nie rozumiem tego. Planując 4 obwody w kuchni kieruję się
    > zasadą, aby nie przekroczyć 3,5kW w jednym obwodzie.

    >Jeśli na jednym obwodzie dam zmywarkę i piekarnik (łącznie 4-5kW) to
    >wtedy....

    ??!!## :D

    Zerknij do instrukcji obslugi w/w urzadzen.
    Moze przemyslowe tak biora ale domowe nigdy.

    Dla zmywarki/pralki podawane jest zuzycie pradu za cykl,
    np. dla piekarnika podawane sa w kW/H lub cykl.

    Wyluzuj ;-)

    pozdrawiam
    Adams