    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Date: Tue, 1 May 2012 11:12:34 +0200

    Użytkownik "Kris" napisał:
    > Poswięcileś kilkadziesiat minut Swojego cennego czasu na stworzenie
    > listy pytań. A w tym samym czasie moglbys napisac same odpowiedzi
    > do tych pytan. Pomogl bys przynajmniej autorowi watku i innym którzy
    > maja przed soba robienie instalacji;) Ja wiem, wielokrotnie pisales że
    > to Twoja wiedza zdobyta duzym trudem i kosztem. Zgadza sie.
    > Skoro więc nie zamierzasz sie nia darmo dzielić to powinienes załozyc
    > portal platnych porad, może jakis poradnik napisać i sprzedawać lub
    > cos w tym stylu. Bo na grupach dyskusyjnych jedni pytaja, drudzy
    > swoimi odpowiedziami staraja sie pomagac.

    Jeszcze się nie zorientowałeś że "plumpi" to typowy fachowiec "a co mi pan
    zrobisz, wężykiem" ?
    Jest zwykłym matołem, robolem a wyobraża sobie że posiadł wiedzę tajemną i
    pluje sobie w brodę gdy pomyśli sobie że ktoś samodzielnie może sobie
    wykonać tak proste i prymitywne prace jak wykonanie instalacji elektrycznej!
    Będzie zadymiał, oczerniał i gmatwał ile wlezie żeby zniechęcić kowalskiego
    do wbicia gwoździa we własną ścianę i zlecenie tej niezwykle trudnej,
    niebezpiecznej i skomplikowanej czynności odpowiedniemu fachowcowi z
    uprawnieniami, ha ha ha!
    To jest mentalność typowego robola z PRL gdzie szkoliło się masy głąbów w
    wykonywaniu czynności których nie potrafią i wymyślało koncesje i
    uprawnienia żeby tym ludziom zapewnić monopol na pracę, no i efekty tego
    obserwujemy dzisiaj.

    p.s. dodam tylko że cała wiedza elektryczna jest do zdobycia dla średnio
    inteligentnego człowieka z zakupionej fachowej książki cegły w 1-2 tygodnie,
    a zapoznanie się z normami elektrycznymi dotyczącymi instalacji
    elektrycznych w budynku mieszkalnym to praca dosłownie na weekend, tak to, a
    zdobycie uprawnień to robota na jeden dzień egzaminu SEP (tak to wyglądało w
    moim przypadku), zakup miernika uniwersalnego do wykonania pomiarów
    instalacji to koszt kilkuset złotych, ale nie wiem czy warto bawić się w
    uprawnienia, bo to niepotrzebne koszta i brak sensu gdy się ma wykonać
    jedną-dwie roboty, lepiej zapłacić stówkę uprawnionemu za wbicie pieczątki i
    ewentualne pobieganie z miernikiem, inaczej jest gdy ktoś zajmuje się tym
    zawodowo, wtedy ma to szansę się zwrócić.
    Teraz to plumpi-emu poleci piana z pyska ze wściekłości a zobaczyć jego
    wyraz twarzy bezcenne!