    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Date: Tue, 8 May 2012 16:13:39 +0200

    Użytkownik "4CX250" napisał :
    > Za PRLu SEPowskie zdawałem zawsze ustnie i przed komisją która
    > przyjeżdżała aż z Łodzi.

    Czyli wychodzi na to ze dalej mamy PRL. Prawdziwe egzaminy są zawsze pisemne
    i jawne!

    > Potem to już róznie bywało ale mnie powiem ćwoków chcących podpalić
    > dom albo porazić babkę nie widywałem aby przepuszczali co nie znaczy
    > że gdzieś indziej tak się dzieje. Mniemam że tak skoro widywałem
    > instalację oświetleniową gdzie na zabudowanym poddaszu użytkowym
    > klienci porozmieszczali całe wiąchy drutów DY od oprawki do oprawki 12V

    Skoro organizuje się sepowskie kursy z egzaminami, gdzie kursant nie widzi
    nawet na oczy normy, a czasu nie ma nawet na wyłożenie części materiału to
    mówi samo za siebie.
    Niemniej żaden egzamin, nawet dobry nie gwarantuje fachowej roboty, więc te
    uprawnienia nie mają faktycznie żadnego sensu poza ustawianiem prawa do
    wykonywania zawodu dla znajomych królika.