    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Date: Tue, 8 May 2012 22:08:14 +0200
    <jnmo1c$eg2$1@node2.news.atman.pl> <jnmpgu$bqa$1@inews.gazeta.pl>
    <13403668.502.1335815156056.JavaMail.geo-discussion-forums@vbuo17>
    <jnmrav$fo8$1@inews.gazeta.pl> <jnmsam$imq$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <jnmu9j$mv6$1@inews.gazeta.pl> <jnmukp$jcf$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <jnn2sh$4cb$1@inews.gazeta.pl>
    <11405618.229.1335854946652.JavaMail.geo-discussion-forums@vbqq1>
    <4f9fa7ac$1$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnos0f$b76$1@inews.gazeta.pl> <jnostg$d1l$1@inews.gazeta.pl>
    <jnothc$ebr$1@inews.gazeta.pl> <jnov7j$hum$1@inews.gazeta.pl>
    <4fa04f6a$2$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnpju5$96u$1@inews.gazeta.pl>
    <4fa15cf9$2$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <jo2daj$clf$1@node2.news.atman.pl>
    <4fa81901$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <jo9akk$sau$1@inews.gazeta.pl>
    <4fa9288d$1$26710$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4fa9288d$1$26710$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale ja mówiłem o innym mierniczku za kilka stówek, czyli i tak gdzieś w
    > okolicach 1000 zeta.

    No to go wskaż.
    Jak na razie to tylko fantazjujesz.

    > Niemniej te wszystkie pomiary można wykonać jednym profesjonalnym
    > multimerem (też w okolicach 1000zeta) plus parę drobnych gadżetów i
    > naprawdę nie trzeba dysponować całą masą kosmicznie drogich mierników, to
    > że ty nie potrafisz dokonać prostych pomiarów bez swoich super zabawek to
    > wcale nie świadczy o tym ze za parę stówek nie można tego zrobić.

    Kolego, parę stówek to kosztuje wzorcowanie każdego z mierniczków, które
    należy robić raz do roku. Bez ważnego świadectwa wzorcowania, sporządzonymi
    protokołami z pomiarów możesz sobie tylko tyłek podetrzeć, ponieważ są one
    nieważne.
    To co wypisujesz na tej grupie jednoznacznie świadczy o tym, że nie masz
    żadnego pojęcia w pomiarach ochronnych. Śmiem też twierdzić, że Twoje
    deklaracje o zdobyciu świadectw kwalifikacyjnych w zakresie pomiarów
    ochronnych to jest tylko Twoja kolejna bajka, jak większość tego co piszesz.
    Gdybyś zdobył takie świadectwa kwalifikacyjne to byś wiedział ile kosztują
    przyrządy do pomiarów ochronnych, jakie MUSZĄ posiadać dokumenty i jakie
    ustawy narzucają te wymagania.
    Ale jak widać jesteś kompletnym laikiem w tych tematach.

    > A ty to patrzę że objawiasz się nam jako multi fachowiec, jesteś już
    > specem od spawania, gazownictwa, pieców i elektryki, pewnie niedługo
    > dowiemy się że zajmujesz się zawodowo projektowaniem budynków wraz ze
    > wszystkimi instalacjami, kładziesz kostkę, lejesz beton, malujesz,
    > tynkujesz, robisz więźbę dachową i murujesz kominy:)

    Nie jestem multifachowcem. Zajmuję się wszelkimi instalacjami zarówno
    elektryką, automatyką, alarmami, hydrauliką i kotłami CO.
    Niestety robiąc instalacje CO jestem zmuszony mieć przeróżne narzedzia, a w
    tym także spawarki i butle acetylenowo-tlenowe z palnikami, ale wielokrotnie
    już to podkreślałem, że na budowach wszelkie roboty spawalnicze powierzam
    specjalistom-spawaczom pomimo, że dla własnych potrzeb spawam sam, bo to mi
    sprawia przyjemność.

    Robię wszystko co się nazywa "instalacja w domu" i to też nie jestem w
    stanie wykonać wszelkich robót sam.
    Nie projektuję budynków, nie kładę kostki, nie leję betonu, nie tynkuję, nie
    jestem cieślą i nie muruję kominów.
    Dla pełnej jasności: nie kładę płytek, nie gipsuję, nie maluję, nie robię
    ociepleń, nie cyklinuję i nie układam podłóg, nie zajmuję się projektowaniem
    i urządzaniem ogrodów.

    Ty za to masz bardzo wąską specjalizację i jak widać jesteś najwyższej klasy
    specjalistą w "laniu wody" :)