    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Date: Wed, 9 May 2012 22:41:14 +0200
    <jnmrav$fo8$1@inews.gazeta.pl> <jnmsam$imq$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <jnmu9j$mv6$1@inews.gazeta.pl> <jnmukp$jcf$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <jnn2sh$4cb$1@inews.gazeta.pl>
    <11405618.229.1335854946652.JavaMail.geo-discussion-forums@vbqq1>
    <4f9fa7ac$1$1223$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnos0f$b76$1@inews.gazeta.pl> <jnostg$d1l$1@inews.gazeta.pl>
    <jnothc$ebr$1@inews.gazeta.pl> <jnov7j$hum$1@inews.gazeta.pl>
    <4fa04f6a$2$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnpju5$96u$1@inews.gazeta.pl>
    <4fa15cf9$2$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <jo2daj$clf$1@node2.news.atman.pl>
    <4fa81901$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <jo984p$4d3$1@node2.news.atman.pl>
    <4fa9288d$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jobs1l$st4$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3VnJHK$16Q@mike.oldfield.org.pl>
    <jodq5c$58h$1@inews.gazeta.pl>
    <4faab78d$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4faab78d$0$1307$65785112@news.neostrada.pl...

    > Do pomiaru prądu, rezystancji i czasu wystarczy jeden multimetr i
    > spokojnie kupisz go poniżej 1000zł i to profesjonalny, ale ty jeśli chcesz
    > to możesz sobie nawet 10 wypasionych zabawek kupić.

    Ty chyba sobie robisz jaja?
    Uważasz, że każdy inwestor powinien:
    - ukończyć szkołę lub chociaż kurs elektryka
    - kupić wszystkie potrzebne normy za kilkaset złotych
    - przestudiować normy oraz prawo budowlane wraz z rozporządzeniami -
    czytania co najmniej na kilka dni
    - nauczyć się wykonywać pomiary metodą techniczną - także wymaga zdobycia
    literatury
    - nauczyć się tworzyć protokoły oraz nauczyć się liczyć oraz określać czy
    dany wynik pomiarowy spełnia warunki ochrony
    - aby móc określić czy dany wynik pomiarowy spełnia warunki ochrony, będą
    potrzebne dane techniczne wraz z parametrami czasowo-prądowymi zabezpieczeń
    - zakupić poradniki elektryka/elektroenergetyka
    - odbyć "kurs" na świadectwa kwalifikacyjne eksploatacyjne i dozorowe wraz z
    pomiarami, zdać egzamin państwowy - koszt nawet od 500 do 1000zł (tu dodam,
    że na tych "kursach" to człowiek się zbyt wiele nie nauczy i bez dodatkowych
    poradników to ani rusz)
    - zakupić przyrząd/przyrządy - niech Ci będzie, że to będzie miernik
    uniwersalny, poniżej 1000zł
    - kupić sondy i przewody do wykonywania pomiarów rezystancji uziemienia -
    koszt do 300zł
    - oddać przyrząd/przyrządy do wzorcowania - koszt 200-500zł.

    Pomijam tu już fakt, że dość trudno się używa jednego przyrządu, ponieważ
    wymaga to przepinania go i odczytywania kolejno prądu i napięcia, co może
    wpływać na powstawanie dużego, bliżej nieokreślonego błędu pomiarowego.

    Niestety bez tych wszystkich świstków tj. świadectw kwalifikacyjnych oraz
    świadectw wzorcowania przyrządów to możesz sobie tylko podetrzeć pupcię, bo
    do niczego innego ich nie wykorzystasz. Niestety nikt nie odbierze
    instalacji, która nie została zmierzona legalizowanymi przyrządami przez
    osobę, która posiada odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia.

    Wybacz, ale powiem wprost: jesteś kompletnie niedouczony w sprawach pomiarów
    ochronnych i działasz na szkodę każdego inwestora, który uwierzy w twoje
    bajeczki. Działasz także na szkodę osób, które świadczą usługi pomiarów.
    Nie wiem jaki masz w tym cel, ale uważam, że jesteś zbyt zadufany w sobie i
    przeceniasz swoją wiedzę oraz umiejętności, a do tego totalnie głupi i
    skrajnie niebezpieczny dla innych, którzy uwierzą w to co piszesz.