  • Data: 2012-05-16 23:26:52
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Plumpi <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ok, pokaż mi TN-C w którym warunek 'istnieje punkt neutralny źródła
    > który jest uziemiony' nie jest spełniony.

    Nigdzie nie twierdziłem, że TN-C musi mieć uziemionego punktu
    neutralnego źródła.
    Musi mieć i to jest niezaprzeczalne.

    Twój błąd polega na twierdzeniu, że TN-C już jest wtedy, kiedy spełniony
    jest warunek uziemienia punktu neutralnego źródła.

    Przeczytaj sobie swoją poprzednią wypowiedź:
    "Układ, żeby nazwać go TN-C musi mieć punkt neutralny źródła (prądnica,
    transformator) uziemiony, a reszta instalacji składać się musi z
    przewodów fazowych i przewodu połączonego z punktem neutralnym źródła,
    obudowy odbiorników są również połączone z tym przewodem."

    Nieumiejętnie cytujesz fragmenty czyichś wypowiedzi, a do tego jeszcze
    nie rozumiesz sensu tych wypowiedzi i stąd też popełniasz błędy.

    Równie dobrze według ciebie można by było zrobić TN-C wykorzystując po
    stronie źródła sieć TT, bo spełnia wszystkie twoje wymagania.
    Choć od strony technicznej jest to wykonalne, gdyż TT także posiada
    uziemiony punkt neutralny, ale nie wolno jest wykonywać układu TN-C
    podłączonego do sieci TT - jest to zabronione, gdyż stwarza poważne
    zagrożenie.

    Dlatego też podstawowym warunkiem utworzenia TN-C jest podłączenie do
    TN, a nie samo uziemienie punktu neutralnego.
    Układ sieci TN określa, że spełnione są warunki: uziemienia punktu
    neutralnego oraz, że przewód neutralny może pełnić także rolę przewodu
    ochronnego.

    Dalsza polemika na ten temat jest zbyteczna. Jeżeli tego nie rozumiesz
    to radzę ci sięgnąć po książki i normy.