  • Data: 2012-05-18 16:07:19
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Plumpi <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-05-18 13:26, Piotr Wyderski pisze:

    > W życiu nie uziemiłem plastykowej rury i tego nie zrobię.
    > Rozum by mi na to nie pozwolił. Coraz ciekawsze rzeczy wypisujesz. :-)

    > To raczej twoja kompania, stąd moje pytanie: robiłeś
    > zgodnie z zaleceniem, czy wbrew niemu? To znakomite pytanie,
    > bo przy twoim podejściu do norm jakbyś się nie obrócił, to
    > dupa z tyłu. :-)
    >
    > Zanim się następnym razem powołasz na dr. Musiała, to dwa
    > razy sprawdź, czy sobie nie strzelasz w stopę.

    Niby dlaczego mam sobie strzelać w stopę?
    Masz jakieś wypaczone wyobrażenie o mnie.
    Jeżeli chcesz wiedzieć to Ci odpowiem:
    Dr Musiał jest dla mnie autorytetem, choć nie zawsze się zgadzam
    bezgranicznie z jego poglądami. Osobiście sprawdzałem oporność wody w
    rurach plastikowych i dlatego uważam, że w tym przypadku ma całkowitą rację.
    Dlatego też połączeniami wyrównawczymi nie obejmowałem bezgranicznie
    armatury hydraulicznej, zamontowanej w instalacji z tworzyw sztucznych.
    Połączenia wyrównawcze wykonywałem tylko wtedy, kiedy oporność pomiędzy
    tą armaturą, a innymi częściami przewodzącymi obcymi bądź ziemią nie
    spełniała wymagań dla ochrony poprzez izolację stanowiska.
    Robiłem to zgodnie z obowiązującym wtedy prawem.
    Zapewne zdziwi Cię to jak to jest możliwe, że norma nakazuje, a zgodnie
    z prawem można olać to co nakazuje norma? :)