  • Data: 2009-03-22 11:35:48
    Temat: Re: instalacja elektryczna - o czym warto pamietac?
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gq4ki1$svt$1@inews.gazeta.pl...
    > witam
    >
    > juz dotarlo do mnie kilka spraw zwiazanych z elektryka w domu jednka nie
    > jestem pewien czy wyczerpalem wszystkie. Domek standardowy ogrzewany gazem
    +
    > pompa co + kominek z plaszczem wodnym. napiszcie mi prosze swoich
    ciekawych
    > rozwiazaniach przy prowadzenieu elektryki. czy macie przeciwprzepieciowke?
    jak
    > macie rozdzielone obwody w domu? czy instalowaliscie od razu kawalek
    alarmu ?
    > jak rozwiazaliscie sprawe telwizji w domu, czy trzeba do kazdego telwizora
    > miec dekoder czy wystarczy jeden na caly dom i rozdzielacz sygnału? czy
    > montowaliscie gniazda trojfazowki w garazu i ewentualnie w kuchni ?
    >
    > dziekuje za pomoc
    > pozdrawiam
    > rt

    Ja wypisałem wszstko co mi przychodziło na myśl (nie tylko odnośnie
    instalacji ekektr.):
    skrzynka większa na umieszczenie ochronników,
    instalacja telefoniczna,
    instalacja domofonowa w tym koncentryk bo daleko do bramy)i dzwonek do
    drzwi,
    instalacja telewizyjna razem z SAT w jednym gniazdku
    instalacja komputerowa,
    instalacja 400V w kotłowni i wiacie garażowej,
    wejście na zasilanie awaryjne - pod agregat
    instalacja elektryczna do centralnego odkurzacza,
    instalacja alarmowa - po przemyśleniach , czujki zewnętrzne
    instalacja pod głośniki,
    i najważniejsza dla mnie - wejście do domu z kablami od anten nadawczych -
    tablica z ochronnikami -
    ( jeszcze potrzebuje kilka gniazd na 120V ale o tym pamiętam)
    Wyprowadzenie 230 na ogród - słupek do kosiarki, oświetlenie drogi
    dużo tego ale musi być przed tynkami.
    Jurek