  • Data: 2009-03-23 13:50:37
    Temat: Re: instalacja elektryczna - o czym warto pamietac?
    Od: Mat <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Mar, 07:06, "rt" <x...@g...pl> wrote:

    > dziekuje za pomoc
    > pozdrawiam
    > rt

    Czołem !

    Pamiętaj o przewodach do pogodówki na północną stronę budynku,
    sterowania piecem w mieszkaniu, i o zasilaniu przy kominku dla pompki
    lub ewentualnej przepustnicy. Powinien być też przewód od kominka do
    drugiej pompki (w drugim obiegu za wymiennikiem - ją też kominek
    załącza). Choć może akurat to zależy od typu kominka.
    Polecam zrobienie kabli głośnikowych jeśli znasz mniej więcej
    ustawienie mebli - można je puścić w peszlach w podłodze - jakby co
    istniej możliwość wymiany jak zostaniesz audiofilem :-) Póki co
    porządnego kina nie posiadam i pewnie po zakończeniu budowy mieć nie
    będę - ale koszt zrobienia kabli na tym etapie jest na prawdę śmieszny
    - a rozprowadzenie ich potem to wrzód na tyłku.
    Domofon polecam od razu wyprowadzić na zewnątrz do puszki. Radzę od
    razu przemyśleć sprawę ulokowania słuchawki - bo jeśli ta jest w
    salonie jak u mnie - to warto wywalić gdzieś transformator.

    Co do elektryki - ja zrobiłem 2 różnicówki na mieszkanie (jedna osobna
    na łazienki). Siła w garażu i w kuchni.
    Pomyśl o oświetleniu szafek kuchennych jeśli takowe planujesz. Można
    dać też punkt do oświetlenia szafy etc. bla bla :-)

    TV - zdaje się że w przypadku satelity potrzebny dekoder w każdym
    pokoju jeśli ma być możliwość wpływania na repertuar :-). Ja dałem 2
    koncentryki do salonu (sat i naziemna) a po sypialniach dałem po
    jednym głównie z myślą o radiu i może naziemnej tv).

    Alarm najlepiej zrobić od razu - bo może się okazać że to w pytę
    kabelków i potem ciężko. W moim wypadku dom parterowy - więc jeśli
    chcę mieć możliwość załączenia alarmu jak śpimy w domu - nie jest to
    takie hop siup jak mi się wydawało. Nawet jak nie starczy kasy na cały
    ustalony alarm - to kable sobie już siedzą więc można po kawałku
    odpalać.

    Sieć komputerowa moim zdaniem nie zaszkodzi.

    Właśnie jestem na etapie robienia zdjęć tego badziewia bo potem
    cholera wie gdzie można wiercić w razie potrzeby :-) I to jest dopiero
    przechlapane - bo jeszcze trza to dobrze opisać :-) Do elektryki
    dostanę dokumentację - ale do alarmów już nie - także jak znajdziesz
    kogoś kto robi niskonapięciowe w dobrej cenie ze zdjęciami i
    dokumentacją to warto.

    Pzdr
    Mat