  • 1. Data: 2009-03-22 06:06:58
    Temat: instalacja elektryczna - o czym warto pamietac?
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    witam

    juz dotarlo do mnie kilka spraw zwiazanych z elektryka w domu jednka nie
    jestem pewien czy wyczerpalem wszystkie. Domek standardowy ogrzewany gazem +
    pompa co + kominek z plaszczem wodnym. napiszcie mi prosze swoich ciekawych
    rozwiazaniach przy prowadzenieu elektryki. czy macie przeciwprzepieciowke? jak
    macie rozdzielone obwody w domu? czy instalowaliscie od razu kawalek alarmu ?
    jak rozwiazaliscie sprawe telwizji w domu, czy trzeba do kazdego telwizora
    miec dekoder czy wystarczy jeden na caly dom i rozdzielacz sygnału? czy
    montowaliscie gniazda trojfazowki w garazu i ewentualnie w kuchni ?

    dziekuje za pomoc
    pozdrawiam
    rt

  • 2. Data: 2009-03-22 06:20:19
    Temat: Re: instalacja elektryczna - o czym warto pamietac?
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > dziekuje za pomoc
    > pozdrawiam
    > rt
    >
    > --

    Według mnie warto pamiętać o zasilaniu awaryjnym dla pieca, pompek co i cw
    (tzn. postawić UPSa z sinusem na wyjściu), ale to nie wymaga nawet
    wydzielania oddzielnego obwodu dla tych urządzeń.
    Resztę tematów (każdy oddzielnie) znajdziesz w archiwum grupy. Jest tu kilku
    elektryków i dość precyzyjnie było wszystko opisywane.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-03-22 11:35:48
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miec dekoder czy wystarczy jeden na caly dom i rozdzielacz sygnału? czy
    > montowaliscie gniazda trojfazowki w garazu i ewentualnie w kuchni ?

    Ja wypisałem wszstko co mi przychodziło na myśl (nie tylko odnośnie
    instalacji ekektr.):
    skrzynka większa na umieszczenie ochronników,
    instalacja telefoniczna,
    instalacja domofonowa w tym koncentryk bo daleko do bramy)i dzwonek do
    drzwi,
    instalacja telewizyjna razem z SAT w jednym gniazdku
    instalacja komputerowa,
    instalacja 400V w kotłowni i wiacie garażowej,
    wejście na zasilanie awaryjne - pod agregat
    instalacja elektryczna do centralnego odkurzacza,
    instalacja alarmowa - po przemyśleniach , czujki zewnętrzne
    instalacja pod głośniki,
    i najważniejsza dla mnie - wejście do domu z kablami od anten nadawczych -
    tablica z ochronnikami -
    ( jeszcze potrzebuje kilka gniazd na 120V ale o tym pamiętam)
    Wyprowadzenie 230 na ogród - słupek do kosiarki, oświetlenie drogi
    dużo tego ale musi być przed tynkami.
    Jurek

  • 4. Data: 2009-03-22 12:22:23
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SP2GUB" <s...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > instalacja elektryczna do centralnego odkurzacza,
    > Jurek

    Do odkurzacza to chyba tylko gniazdko.
    Samą instalacje do gniazd (12 albo 24V) z
    reguły ciągnie się wzdłuż rur odkurzacza.

    Domofon mozna połączyć z telefonem.
    Zakłada się bramotel i mozesz zwykłym
    telefonem otwierać furtkę.
    Ja zrobiłęm dodatkowy przycisk do otwierania
    furtki w kuchni (od frontu).
    Wszystkie kable telfoniczne, komp, TV powinny się
    zbiegac w jednym punkcie.
    Ja dawałem do każdego pokoju
    2xskrętka + 2xkoncentryk.
    Nie zapomnij jeszcze o kabelku od piecyka do regulatora pokojowego.

    Pzdr
    J23

  • 5. Data: 2009-03-23 13:50:37
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 22 Mar, 07:06, "rt" <x...@g...pl> wrote:

    > dziekuje za pomoc
    > pozdrawiam
    > rt

    Czołem !

    Pamiętaj o przewodach do pogodówki na północną stronę budynku,
    sterowania piecem w mieszkaniu, i o zasilaniu przy kominku dla pompki
    lub ewentualnej przepustnicy. Powinien być też przewód od kominka do
    drugiej pompki (w drugim obiegu za wymiennikiem - ją też kominek
    załącza). Choć może akurat to zależy od typu kominka.
    Polecam zrobienie kabli głośnikowych jeśli znasz mniej więcej
    ustawienie mebli - można je puścić w peszlach w podłodze - jakby co
    istniej możliwość wymiany jak zostaniesz audiofilem :-) Póki co
    porządnego kina nie posiadam i pewnie po zakończeniu budowy mieć nie
    będę - ale koszt zrobienia kabli na tym etapie jest na prawdę śmieszny
    - a rozprowadzenie ich potem to wrzód na tyłku.
    Domofon polecam od razu wyprowadzić na zewnątrz do puszki. Radzę od
    razu przemyśleć sprawę ulokowania słuchawki - bo jeśli ta jest w
    salonie jak u mnie - to warto wywalić gdzieś transformator.

    Co do elektryki - ja zrobiłem 2 różnicówki na mieszkanie (jedna osobna
    na łazienki). Siła w garażu i w kuchni.
    Pomyśl o oświetleniu szafek kuchennych jeśli takowe planujesz. Można
    dać też punkt do oświetlenia szafy etc. bla bla :-)

    TV - zdaje się że w przypadku satelity potrzebny dekoder w każdym
    pokoju jeśli ma być możliwość wpływania na repertuar :-). Ja dałem 2
    koncentryki do salonu (sat i naziemna) a po sypialniach dałem po
    jednym głównie z myślą o radiu i może naziemnej tv).

    Alarm najlepiej zrobić od razu - bo może się okazać że to w pytę
    kabelków i potem ciężko. W moim wypadku dom parterowy - więc jeśli
    chcę mieć możliwość załączenia alarmu jak śpimy w domu - nie jest to
    takie hop siup jak mi się wydawało. Nawet jak nie starczy kasy na cały
    ustalony alarm - to kable sobie już siedzą więc można po kawałku
    odpalać.

    Sieć komputerowa moim zdaniem nie zaszkodzi.

    Właśnie jestem na etapie robienia zdjęć tego badziewia bo potem
    cholera wie gdzie można wiercić w razie potrzeby :-) I to jest dopiero
    przechlapane - bo jeszcze trza to dobrze opisać :-) Do elektryki
    dostanę dokumentację - ale do alarmów już nie - także jak znajdziesz
    kogoś kto robi niskonapięciowe w dobrej cenie ze zdjęciami i
    dokumentacją to warto.

    Pzdr
    Mat