eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieinstalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu › Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
  • Data: 2011-01-11 09:44:00
    Temat: Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
    Od: Shaman <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10-01-2011 o 17:07:09 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

> [...]
    > uklady dallasa, ktorych nie musze programowac. Pracuja w roznych
    > konfiguracjach, niektore jako wejsciowe inne wyjsciowe. Za to konieczny
    > jest centralny procesor, ktory gada ze wszystkimi. Mam piec linii od
    > centralnego procesora. Kazda obsluguje po kilka pomieszczen. W kazdym
    > pomieszceniu 1 do 2 skrzynek w kazdej skrynce po kilka ukladow ds. Jest
    > z tym sporo pracy programistycznej, bo wszystko programowalem sam, ale
    > tylko na glownej maszynie. Jak nie masz smykalki to nie polecam. Ja
    > zwykle pisze wieksze rzeczy, wiec nie byl to problem.

    Aakurat własnie mam smykałkę - dlatego mnie ten temat uwiódł :) Ale
    zawodowo zboczyłem trochę w innym kierunku i nie jestem na bieżąco. O
    1Wire na ten przykład nigdy wcześniej nie słyszałem - nawet nie wyłowiłem
    tego terminu z wcześniejszego Twojego posta. Dopiero jak zaguglałem
    "układy dallasa" to zaczęło mi świtać :) Bardzo ciekawe podejście.. Nie
    masz problemów z komunikacją (zakłócenia, pojemność przewodów itd)? Ze
    wstępnego opisu wynika, że to rozwiązanie dosyć wymagające pod względem
    jakości sygnału. Mógłbyś mi podrzucić jakieś hasła, żebym mógł pociągnąć
    temat w guglach? Szczególnie chciałbym się czegoś dowiedzieć o jednostce
    centralnej. Można to programować na poziomie wyższym niż assembler?

    > Ja bym zrobil osobno, ale masz potem taka kwestie, ze toto musi sie
    > komunikowac.

    Tak wiem i póki co nie wiem jak to można rozwiązać - ale na pewno są tacy,
    którzy wiedzą i podpowiedzą. Ale nawet gdyby się nie dało to nic
    strasznego. Nie widzę wielkiej potrzeby wymiany informacji pomiędzy
    sterownikiem poddasza i parteru. Wygaszanie wszystkich świateł można
    rozwiązać odpowiednio projektując instalację.

    PZDR
    Shaman