eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieintegra i załączenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?Re: integra i za??czenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: integra i za??czenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    Date: Tue, 26 Oct 2010 00:36:05 +0200

    news:i9vp6c$duq$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Wyjście to w centrali programuje się tak, żeby reagowało na pobudzenie
    > dowolnie wybranych czujek ruchu znajdujących się w kuchni, łazienkach,
    > ubikacjach lub kontaktronów znajdujacych się w drzwiach do tych
    > pomieszczeń. Dla tego wyjścia ustala się czas załączenia np. na 3-5 minut,
    > aby pompa nie była szarpana co kilka sekund tj. załączana i wyłączana, bo
    > dla niej jest to bardzo niezdrowe.

    Jacku, a jak byś się odniósł do uzupełnienia takiego układu w jakiś prosty
    odczyt temperatury bo moim zdaniem w odpowiedzi na sygnał z czujki pompa
    będzie pracować w wielu przypadkach niepotrzebnie, tj
    w przypadku gdy ktoś chodzi w kółko po pomieszczeniu (np w kuchni), to
    wchodząc w pole widzenia czujki będzie cały czas uruchamiać pompę.
    Pomyslałem sobie że aby temu zapobiec można przy węźle cyrkulacji dać jakiś
    prosty czujnik odcinający zasilanie pompy, np termostat bimetaliczny lub
    jakiś układ z termistorem i przekaźnikiem. Załączenie pompy następowałoby
    wtedy po spełnieniu dwóch warunków: reakcji czujki i odpowiednio niskiej
    temperaturze wody w rurach. Pytanie tylko czy jest sens się bawić w takie
    rozbudowywanie i (być może niepotrzebne) komplikowanie układu jeżeli okaże
    się np że woda w rurach bardzo szybko wystyga.
    Niemniej jednak wydaje mi się że w warunkach intensywnego przebywania
    domowników w pomieszczeniach "cyrkulacyjnych" lub posiadania gromadki dzieci
    przewalającej sie przez wszystkie pomieszczenia domu wielokrotnie w ciągu
    dnia taka dodatkowa blokada może mieć sens aby pompa cyrkulacji nie
    pracowała 9 h na dobę.
    --
    Jackare