  • Data: 2012-07-17 11:43:21
    Temat: Re: inteligentna cyrkulacja CWU
    Od: "qlphon" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Chodzi o czas jaki musi upłynąć od momentu załączenia pompy do uzyskania
    > ciepłej wody z kranu. Jeśli czujnik byłby w środku w łazience, to
    > najprawdopodobniej trzeba byłoby czekać na ciepłą wodę.

    rozumiem o co chodzi ale nie widzę związku ;-)

    gdziekolwiek dasz czujnik, czas odgrzania będzie zawsze taki sam...
    chyba że myślisz o jak najszybszym wykryciu że już się obudziłeś i zaraz
    podejdziesz do umywalki...
    bo w środku dnia, kiedy domownicy krzątają sie po domu instalacja i tak
    będzie cały czas odgrzewana...

    jak się obczujkujesz, to wykrycie ruchu w określonych pomieszczeniach mogą
    Ci wyzwalać takie zdarzenie
    albo prosta kontrola czasu podgrzeje wszystko parę minut przed budzikiem

    no właśnie! jak chcesz się bawić to wykrywaj dźwięk budzika :-D

    w nocy jak wstaniesz "na siku", to możesz umyć raczki zimną wodą (brrr...)
    albo wykryć ruch w sypialni, albo zapalenie światła w łazience...

    > Ja robię to właśnie nie tylko dla oszczędności, ale też dla frajdy. Teraz
    > kładę tylko kable, a resztą będę zajmował się potem, być może latami...

    więc nie myśl o cyrkulacji jako celu
    tylko skup się na optymalnym okablowaniu całego budynku
    - to jest prawdziwe wyzwanie i niełatwa sztuka.