  • Data: 2009-02-25 06:49:23
    Temat: Re: jak długo suszyc tynki cem-wap?
    Od: QbaB <Q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    >  Za bardzo sie nie przejmuj. Co prawda, nadal nie wiem jaka byla proporcja
    > cement-wapno w tynku ale i tak nie bylbym w stanie powiedziec Ci czy cos sie
    > stalo. Takjakpiszesz okaze sie "w praniu".
    > Wiec tak; cement juz zwiazal w 60 procentach gdyz beton po tym ponad tygodniu,
    > wiazacy w temp. powiedzmy tych 5 stopni, powinien miec polowe docelowej
    > wytrzymalosci, wiec chyba go juz nie rozsadzilo. Moglo nastapic "odparzenie"
    > czyli mikro-odspojenie sie tynku od podloza, czyli sciany. To, po
    > rozmarznieciu stwierdzisz przez opukiwanie. Opukiwany tynk w miejscach
> [...]

    Juz troche pukałem i nie słysze różnicy, ale jeszcze będę sprawdzał.
    5 st bylo w te najwieksze weekendowe mrozy, generalnie temperatura
    jest w przedziale 8 do nawet 12 st.
    A wience beda ocieplone jak ocieple caly budynek, sciana jest
    przewidziana jako 2-warstwowa ale nie ma jeszcze ocieplenia, stąd
    przemarzające wieńce. Decelowo będzie 15cm styro.
    Przemarzało tylko w samych narożnikach po ok max 5cm od narożnika. Nie
    były to duże powierzchnie.

    Dzięki za słowa otuchy :)
    Pzdr
    QbaB