eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejak dobrać oświetlenie - skąd wiadomo że będzie wystarczająco jasno? :/ › Re: jak dobrać oświetlenie - skąd wiadomo że będzie wystarczająco jasno? :/
  • Data: 2011-11-30 22:11:42
    Temat: Re: jak dobrać oświetlenie - skąd wiadomo że będzie wystarczająco jasno? :/
    Od: yarecky <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-29 13:50, shaman pisze:

    > Czyli zwykłe odpowiedniki halogenów z trzonkiem GU10.. spodziewałem
    > się jakichś cudacznych wynalazków, bo jeszcze nie spotkałem opinii
    > zadowolonego posiadacza oświetlenia LEDowego. Jesteś pierwsza :)
    >
    > PZDR
    > Shaman

    Witam,

    Można trafić na naprawdę fajne żarówki LED...
    Kupowałem w sumie 4-5 rodzajów.
    Pierwsze miały świetne światło, przyjemne dla oka, temp. ok. 3800K.
    Niestety - pierwsza partia żyła miesiąc, dopiero potem wpadłem na to,
    aby zasilać je napięciem 190V - te co zostały świecą ponad rok.
    Za pierwszą partię przepalonych było kilka halogenów, szybko
    zastąpionych przez kilka sztuk niby ciepło białych LEDów... okropieństwo
    - nie dało się na to patrzeć...
    Teraz trafiłem na przyzwoite żarówki z diodami SMD - mają przyjemne
    światło i tylko jedną wadę - brak kierunkowości.

    W sumie mamy w domu ok. 30 LEDów, m.in. w łazience, kuchni, przedpokoju
    i salonie. Na łazienkę wystarczają 3 żarówki, w kuchni są 4. Dają radę -
    nie ma problemów z czytaniem ;)

    Niestety - trzeba się naszukać udanych modeli, te najtańsze (a i wiele
    droższych) są do kitu. W przypadku halogenów nie ma takiego rozrzutu
    jakości.

    Yarecky.