    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją
    Date: Tue, 23 Nov 2010 15:00:34 -0800 (PST)

    On 23 Lis, 23:23, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Z higien nie ma to absolutni enic wsp lnego.

    Mycie rak w zimnej wodzie? Na pewno jest mniej higieniczne niz w
    cieplej ;-)

    > Co do mycia to nie robi i tak nikt tego w zimnej wodzie. Z regu y w ci gu
    > dnia jak ju si korzysta to raczej ca y czas woda ciep a leci od razu gdy

    Masz racje - "raczej" ;) Jak mialem wylaczona cyrkulacje to 9 na 10
    odkrecen kranu leciala zimna. Moze jak masz grube rurska to cieplo sie
    dluzej trzyma.. Ja mam wszedzie cienkie pexy i woda sie tam szybko
    wychladza.

    > nie zd y ostygn . A jak z rana kto pierwszy odkr ci to je eli kilka
    > szklanek wody si poleje to nic si nie stanie.

    Tyle ze tych pare szklanek leje sie co kazde odkrecenie kranu przez
    caly dzien :)

    > Cyrkulacja to wi ksze straty i nie przem wisz mi. Znam koleg kt ry to
    > wy czy ca kowicie nawet pomp zdemontowa .

    Pewnie, ze wieksze. Ale jak policzyc zyski z mniejszej ilosci zuzytej
    wody i kanalizacji to juz nie jest tak strasznie :)

    > I wyjdzie tyle co kot nap aka .
    > Jak napisa em wcze niej raczej ciep a woda jest w rurach gdy si ju w domu
    > jest i z niej korzysta.
    > Ty zap acisz i tak wi cej za straty z cyrkulacji + koszt pr du na pompk .
    > Nie wierzysz?

    Wierze :-)

    [...]
    > Cyrkulacyjna pompa kt ra dzia a 12h/dob w miesi cu ze re u ciebie w I
    > taryfie w ci gu miesi ca ponad 7z . a za 7z to ja mam 2000l wody.

    Ha ha. U mnie woda jest rzeczywiscie za 4 pln (i to jedna z tanszych).
    Ale kanalizacja 2m3 kosztuje juz 24 pln. O tym juz zapomniales?
    Wywiezienie szamba ~8m3 to 150 pln czyli 1m3 jeszcze drozszy, bo
    blisko 19 pln. W takim wypadku 2tys litrow kosztuje Cie miesiecznie 46
    pln! Co to jest w porownaniu do 7 pln za prad pompki ? ;-)

    > Uwa asz e w miesi cu tyle spuszczam w kana czekaj c te kilka razy na
    > ciep ?

    Tak. Policz to sobie:)

    > A to dopiero koszt pr du do pompki a gdzie straty ciep a, a gdzie koszt
    > inwestycji?

    To tak jak z rekuperatorem - tu nie liczy sie tylko oszczedzanie ale
    komfort. Za komfort sie placi. Ta instalacja nie jest po to zeby sie
    zwrocila, bo wiadomo ze sie nie zwroci nigdy. Ale nikt jakos nie bieze
    pod uwage ze ona tez oszczedza i przez to jej koszt eksploatacji wcale
    nie jest tak duzy jak sie na pierwszy rzut oka wydaje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.