  • Data: 2010-11-25 12:59:19
    Temat: Re: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Lis, 13:32, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > A jak ktos ma CWU na rozdzielaczu i do prawie kazdego punktu idzie mu
    > osobna rurka? Wtedy nie ma bata - do kazdego punktu musi tez isc
    > osobna rurka cyrkulacji :) Zaleta taka ze mozna sobie na zaworach
    > rozdzielacza zamknac lub "stlumic" przeplyw w jakims najblizszym
    > obwodzie :)

    Jak ktoś ma CWU na rozdzielaczu i ma czym/może sobie poustawiać
    przepływy, to ok, choć zabawa z tym może być dość spora. Jeśli nawet
    nie jest to na rozdzielaczu, ale w układzie gwiazdowym i każdą
    recyrkulację można przydławić choćby zaworem na jej końcu - też ok.
    Gorzej jednak, jeśli instalacja narysowana na papierze przypomina
    drabinę: rura od kotłowni, od niej co jakiś czas odchodzi przybór, a
    od niego po drugiej stronie odgałęzienie do rury recyrkulacyjnej. Tu
    niestety nie ma bata...

    A co do rozwiązań - ja mam dwa obwody recyrkulacji i po prostu dałem
    dwie pompy. Koszt jednej pompy nie jest znów taki strasznie szokujący,
    a dzięki temu automatyka może mi osobno załączać recyrkulację na
    poddaszu, gdzie ciepła woda jest generalnie potrzebna rano i
    wieczorem, oraz na parterze, gdzie ciepła woda "on demand" przydaje
    się w ciągu dnia.

    J.