  • Data: 2012-06-09 01:33:30
    Temat: Re: jak połączyć przewód w ziemi?
    Od: Jawi <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-07 14:09, Plumpi pisze:
    > Napiszę wprost, skoro nie zrozumiałeś o czym jest mowa.
    > Nie chodzi o RoHS i szkodliwość ołowiu, ale o fakt, że cyna (także w stopach
    > z ołowiem) w niskich temperaturach tj. poniżej 13,2°C zmienia odmianę
    > alotropową z Beta na Alfa i zamiast cyny o metalicznej, błyszczącej barwie i
    > strukturze metalu, staje się szarym proszkiem, który w ogóle nie przypomina
    > metalu i nie jest w stanie zapewnić połączenia galwanicznego przewodów.
    > To zjawisko nazywa się "zarazą cynową".
    > Następnym razem zanim zaczniesz komuś ubliżać to zastanów się czy aby samemu
    > nie wychodzisz na debila.
> [...]

    Znam kable, czy znałem bo się tym nie zajmuję już. Ale kable w izolacji
    ołowianej, mufy ołowiane, wszystko lutowane cyną z domieszką ołowiu.
    Kiedyś widziałem rozbieranie takiej mufy w celu dokonania pomiarów i w
    środku kartka z nazwiskiem niemieckim i datą z drugiej wojny światowej.
    Żyły miedziane i też lutowane. Ale wtedy nie wiedzieli o zjawiskach
    fizycznych tyle co teraz i stosowali lutowanie.
    Do zastosowań domowych jak w tym przypadku lutowanie najpewniejsze moim
    zdaniem. A izolacja no cóż. Najprostszy sposób to taśma izolacyjna,
    samo-wulkanizacyjna i nawet słoik z żywicą jakąś? co by tylko wody nie
    wchłaniała. Są w handlu "mydelniczki" wypełnione czarną mazią, kabel
    wkłada się między te połówki mydelniczki składa się i gotowe. Do ziemi i
    trzyma w moim przypadku, który znam bo u rodziny dawno temu zrobiłem
    już jakieś 15 lat.