    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak się cyklinuje podłogę?
    Date: Sun, 16 Oct 2011 04:06:53 -0700 (PDT)

    On Oct 16, 12:16 am, "Tornad" <w...@a...com> wrote:

> [...]
    > wypadalo mi isc z nim na udry. Wiec musialem go nauczyc jak sie taka podloge
    > cyklinuje.  Zalozylem tarcze z najgrubszego papieru tak z 10-15 ziarn spieku
    > na cm2. I jazda. On cyklinowal w ten sposob, ze w jednym miejscu trzymal te
    > cykliniarke do momentu zdarcia calej warstwy tego lakieru. A ja jechalem rowno
    > wzdluz sciany nie przejmujac sie tym, ze nie zdzieram do zywego drewna tylko
    > po lebkach. Po nawroceniu pojechalem drugi raz, potem trzeci i o dziwo zaczelo
    > sie ukazywac "rodzime" drewno. Wszystko jedna tarcza.

    Zgadza sie. Tak jak przy lakierowaniu lepiej wiecej razy ale cieniej.
    Zreszta to nie jest jakis hamerykanski wwynalazek tylko normalna
    fachowa zasada. Wszystkie "magnesówki" pracuja dokladnie tak. Jezdza
    tam i spowrotem ledwie lizac szlifowane blaszki...

    Tez wlasnie szlifuje stary lakier (dobry, twardy skurczybyk) i wlasnie
    lepiej jest najpierw pojezdzic jedna tasma po calosci, zdjac ile sie
    da, potem wsadzic swierza tasme i szlifowac ponownie tez po calosci. I
    na koniec trzecia tasma pojechac juz tylko te punkty ktore sie ostaly.
    No i potem juz standardowo drobniejsze cykle...

    >  Blad polegal na tym, ze cyklinujac w tym samym miejscu papier nagrzewal sie
    > do temperatury powodujacej przypalanie lakieru i odpadanie ziarn sciernych z
    > papieru a ja wiedzac to, jechalem caly czas po zimnym i ten papier sie wtedy
    > nie zuzywal.
    > To taka informacja, moze sie komus przyda.

    Niestety to nie dziala na wszelkiej masci woski, pasty i inne "nisko
    temperaturowe" pokrycia.
    Wtedy najlepsze jest zyczajne cyklinowanie (cykliną a nie
    szlifierką!). Czyli po hamerykancku: scraper.
    Wersja dla hakierów: Potluc srednio stara szybe zeby sie w eleganckie
    zawijasy rozbila i krawedziami tego szkla zeskrobac ten kit z desek.

> [...]
    > widac bylo, ze amerykanska lekcja mu sie bardzo spodobala.
    >  Jesli chodzi o hebel, reczna strugarke elektryczna, to ze swego doswiadczenia
    > nie polecam Porobia sie wdluzne uskoki; te strugarki trudno jest utrzymac
    > idealnie w poziomie czy tez minimalne zle ustawienie tych wymiennych nozy
    > powoduje, ze robia sie niewielkie ale trudne potem do wyrownania smugi.
    > Najlepsze sa cykliniarki walcowe z tym, ze trzeba je prowadzic z idealnie
    > jednakowa predkoscia. Kazde zatrzymanie a nawet zwolnienie pozostawia
    > poprzeczne wglebienia, ktore potem, po polakierowaniu bardzo dobrze widac.

    Potwierdzam. Jak kiedys sadzilem ze reczna strugarka jest jednym z
    najlepszych narzedzi tak teraz wiem ze wlasciwie nie ma dla niej
    zastosowania w normalnej robocie...