  • Data: 2016-07-25 19:04:38
    Temat: Re: jak wyjąć Tarpana ze szopy
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 06:06:53 UTC+2 użytkownik Jarek P. napisał:
    > Też jestem zdania, że najbezpieczniej i najprościej byłoby rozebrać daszek od góry.

    Rozbiórkę wygodniej widzieć jako "zrzucamy z góry i nie przejmujemy się" niż "każdy
    fragment przenosimy uważnie żeby w tarpanie szyby nie stłuc. No i jak chodzić po
    dachu który jest oparty o dach auta? To by się ruszało.

    > Jednakże, jeśli to nie wchodzi w grę z dość prawdopodobnych przyczyn typu "to
    jeszcze zupełnie dobry dach", "teraz już nie ma takich dachów, jak kiedyś"

    Dach można spisać na straty spokojnie. Byleby grata bezpiecznie wytargać, a potem
    likwidacja reszty.

    > [...] w takiej sytuacji dach bym próbował podstemplować. Ale nie zastrzałami od
    ściany, bo to nie da żadnej możliwości podniesienia, potrzebne są normalne budowlane
    stemple i podnośnik hydrauliczny, taki jak do większego samochodu się stosuje.
    > Bierzesz podnośnik, stawiasz na posadzce pod krokwią, na nim stempel tak docięty by
    wchodził na styk między krokiew a podnośnik, pompujesz. Jak podnośnik za krótki, to
    podpierasz krokiew drugim stemplem, podnośnik luzujesz i wymieniasz ten stempel z nim
    współpracującym na dłuższy.
    > Przy tej robocie obowiązkowo kask na głowie, pomyślałbym też może o dodatkowej
    płatwi przywiązanej choćby linką pod krokwiami i wywieraniu nacisku poprzez tą
    płatew.

    Opcja do rozważenia.

    --
    bajcik