    Date: Tue, 20 May 2014 21:48:03 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaka tasma do plyt

    W dniu 2014-05-19 13:29, j...@g...com pisze:
    > Ale!
    >
    > Witam wszystkich bo to mój pierwszy raz na tej grupie.
    > Zrobiłem sobie zabudowę z płyt gipsowych i teraz przyszła kolej na spoinowanie. W
    sklepie znalazłem dwie taśmy: Papierową gładka i siatkę z włókna szklanego. Poradźcie
    która jest lepsza.

    > Pozdro Jacek

    Szczerze mówiąc nie wiem co jest lepsze siatka czy włóknina, bo to nie
    moja profesja, ale "poniewierając" się po budowach nie raz widywałem
    kardynalne błędy popełniane przez wykonawców. Najważniejszym z nich było
    brak profilu w miejscu łączenia się płyt.
    Jeżeli zabudowy są na tyle duże, że łączenia powstają także w poprzek
    profili to warto pomiędzy tymi profilami dać poprzeczki z kawałków
    profili, które połączą z sobą krawędzie płyt. Te kawałki profili nie
    muszą być połączone z profilami głównymi, choć bez większych problemów
    da się je tak ponacinać i połaczyć, że utworzą kratownicę.
    W przypadku tworzenia kratownicy przydają się specjalne szczypce do
    łączenia profili bez użycia "pchełek"
    http://www.youtube.com/watch?v=t9CPanoJG1o
    Mam nadzieję, że u Ciebie wszędzie, gdzie łączą się płyty GK znajduje
    się profil?
    W przeciwnym razie zawsze będzie istniała ewentualność, że na takim
    łączeniu może pojawić się rysa.