  • Data: 2011-05-02 12:41:20
    Temat: Re: jakie dalsze etapy budowy po wykonaniu SSO?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Maj, 13:04, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > Ale zrodziło mi się jeszcze jedno pytanie:  czy ma sens obklejać murłatę
    > np styropianem? Ściana ma 30cm grubości, murłata 14cm, czyli zostaje po
    > 8cm luzu.. gdyby od zewnątrz przykleić 5cm styropianu, wełnę z ocieplenia
    > dachu wypuścić na to i od zewnątrz przycisnąć styropianem z ocieplenia
    > ścian? Praktykuje się tego typu pomysły czy szkoda zachodu bo i tak wiele
    > to nie zmieni?

    Mysle ze pomysl jak najbardziej OK - glownie z tego wzgledu ze
    izolujesz w ten sposob gorna powierzchnie scianki kolankowej. Jak
    gdzies pozniej ekipa od elewacji zewnetrznej cos spaprze i naruszy
    ciaglosc na styku styro/welna i bedzie tam wpadac chlodek - to takie
    dodatkowe ocieplenie spowoduje ze sciana nie bedzie sie wyziebiac.
    Tylko pakuj tam pelne 8cm styro, a nie tylko 5! Niech cala
    powierzchnia pustaka bedzie odizolowana. A styro zlicowany z
    zewnetrzna sciana :)

    Az sie dziwie, ze temat nie byl tu chyba jeszcze nigdy poruszany. Kiki
    zaciekle walczy z niepoprawnym murowaniem szczytow i scian, a to
    wlasnie ocieplenie jest chyba rownie czesto traktowane po macoszemu
    przez budowlancow, mimo ze jest dokladnie takim samym paskudnym
    mostkiem :)
    pozdr.

    --
    Adam