    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jakie drzwi wejsciowe?
    Date: Sun, 06 Jul 2014 00:11:58 +0200

    > A jak w nich zrealizowano izolacje cieplna?

    Nie mam pojęcia, ale mam Harmanna.
    Drzwi od zewnątrz przy mocnym nasłonecznieniu są nie do dotknięcia
    (parzą od razu, więc naprawdę gorące), a od wewnątrz są chłodne - jak
    gdyby nic ich nie podgrzewało. Pod tym względem są genialne.
    Futryna jest dzielona i płaszcz zewnętrzny od wewnętrznego jest
    izolowany, więc i przez futrynę nie przenosi się ciepło. Nie
    analizowałem tego kamerą jeszcze, ale na pewno to zrobię - zafascynowało
    mnie jak dobrze można zaizolować coś, co ma może 5cm grubości.
    Drzwi to seria thermo, więc dedykowane tematowi.

    Teraz najważniejsze.
    Polecam je każdemu, ale tylko w kolorze białym. Ja mam w kolorze grafitu
    i przez to jest z nimi duży problem. Drzwi potrafią tak się rozgrzać
    (różnie od środka i zewnątrz), że zaczynają się wyginać w banan. Ugięcia
    sięgają 8mm i w efekcie nie ma możliwości je otworzyć, a jak się to już
    uda, to nie da się ich zamknąć inaczej, niż solidnym kopniakiem!
    Reklamacja zgłoszona, zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Generalnie - bardzo, ale to bardzo dobre pod względem izolacyjności
    drzwi, ale niestety nie pozbawione wad.
    Taką dodatkową wadą jest jeszcze to, że atest antywłamaniowy mają tylko
    gdy zawiasy są od środka (otwierają się do środka), a to jest z kolei
    sprzeczne z wymaganiami jakie im stawiam. Pocieszające może być to, że
    nie znalazłem drzwi spełniających wszystkie moje wymagania, czyli:
    - metalowe,
    - otwierane na zewnątrz,
    - bardzo mocno izlolowane termicznie,
    - z atestem antywałamaniowym,
    - z szybą oraz bez niej, z tej samej serii,
    - możliwość zamówienia w kolorze grafitu,
    - gładkie, bez wzorków i tłoczeń,
    - cena dowolna.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. jak jutro będzie ładnie, to podjadę z kamerą.