    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jakie oświetlenie będzie najtańsze
    Date: Sun, 12 Feb 2012 22:31:26 +0100

    "lamia" <l...@p...pl> wrote:
    > jakie oświetlenie będzie tańsze w użytkowaniu (pobór prądu) - czy świetlówka
    > czy diodowe
    > potrzebuję oświetlać cimny jak piekło korytarz - całodziennie (albo na
    > czujnik - wytedy jendak rodzaj oświetlenia musi dobrze znosić ciągłe
    > włączanie - wyłączanie) - wtedy chyba świetlóka odpada co? Diodowe jednak
    > nietanie.....
    > Co będzie najlepsze? Nie potrzebne do czytania ani dłuższego przebywania.
    >
    > Wyczytałam też o świetlówkach ledowych (ale nie wiem co to daje).

    U mnie jest sporo oświetlenia diodowego skoff. Świeci się od zmierzchu do świtu
    w łazience i na schodach, dając tyle światła że nocą nie trzeba zapalać nic
    więcej aby zejść na dół czy wziąć prysznic. W kuchni takie ledy mam sterowane
    czujką ruchu.
    Zasilacz do całości ma chyba 25W. W pozostałych przechodnich pomieszczeniach są
    zwykłe żarówki ledowe 230V i 3W, sterowane czujkami ruchu. Wada rozwiązania jest
    taka, że przetwornice ledowe (te od żarówek 230V) ciągą łuk i czasami sklejają
    mi się przekaźniki.
    Zjawisko nie występuje w ledach Skoff.

    --
    Bartek