  • 1. Data: 2012-02-12 21:18:25
    Temat: jakie oświetlenie będzie najtańsze
    Od: "lamia" <l...@p...pl>

    jakie oświetlenie będzie tańsze w użytkowaniu (pobór prądu) - czy świetlówka
    czy diodowe
    potrzebuję oświetlać cimny jak piekło korytarz - całodziennie (albo na
    czujnik - wytedy jendak rodzaj oświetlenia musi dobrze znosić ciągłe
    włączanie - wyłączanie) - wtedy chyba świetlóka odpada co? Diodowe jednak
    nietanie.....
    Co będzie najlepsze?
    Nie potrzebne do czytania ani dłuższego przebywania.

    Wyczytałam też o świetlówkach ledowych (ale nie wiem co to daje).

  • 2. Data: 2012-02-12 21:31:26
    Temat: Re: jakie oświetlenie będzie najtańsze
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "lamia" <l...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Co będzie najlepsze? Nie potrzebne do czytania ani dłuższego przebywania.
    >
    > Wyczytałam też o świetlówkach ledowych (ale nie wiem co to daje).

    U mnie jest sporo oświetlenia diodowego skoff. Świeci się od zmierzchu do świtu
    w łazience i na schodach, dając tyle światła że nocą nie trzeba zapalać nic
    więcej aby zejść na dół czy wziąć prysznic. W kuchni takie ledy mam sterowane
    czujką ruchu.
    Zasilacz do całości ma chyba 25W. W pozostałych przechodnich pomieszczeniach są
    zwykłe żarówki ledowe 230V i 3W, sterowane czujkami ruchu. Wada rozwiązania jest
    taka, że przetwornice ledowe (te od żarówek 230V) ciągą łuk i czasami sklejają
    mi się przekaźniki.
    Zjawisko nie występuje w ledach Skoff.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2012-02-13 08:00:00
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 12 Lut, 22:18, "lamia" <l...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Nie potrzebne do czytania ani dłuższego przebywania.
    >
    > Wyczytałam też o świetlówkach ledowych (ale nie wiem co to daje).

    Jesli zdecydujesz sie na oswietlenie non stop to sugeruje po prostu
    dwie-trzy swietlowki na gwint e14 o mocy 5W.
    Swieca calkiem sensownie a wiele energii nie zjadaja.

    Dodatkowo zadbaj aby w tym pomieszczeniu bylo rowniez glowne zrodlo
    swiatla ktore rozswietli pomieszczenie wystarczajaco.

    Jesli zdecydujesz sie na czujke ruchu to wybierz taka ktora ma trzy
    pokretla regulacyjne. Te z potrojna regulacja sa inteligentniejsze i
    lepiej reaguja na ruch oraz latwiej jest je wyregulowac.
    A podpiac pod te czujke warto jakas 40W halogen w zwyklej obudowie
    zarowkowej wkrecony w jakis kinkiecik.

    Led-y bym sobie odpuscil. Dosyc drogie a nie ma gwarancji ze pozyja
    odpowiednio dlugo. Firma skoff sugerowana tutaj moze i jest dobra ale
    tak droga ze jesli kupic jej produkty w markecie to chyba przez 3 lata
    sie pieniadze nie zwroca...

  • 4. Data: 2012-02-13 08:27:36
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2012-02-12 22:18, lamia pisze:
> [...]
    > Nie potrzebne do czytania ani dłuższego przebywania.
    >
    > Wyczytałam też o świetlówkach ledowych (ale nie wiem co to daje).

    Najtaniej to czujka za 20zł i zwykła żarówka 25W za 1zł. Będzie świecić
    bardzo długo (u mnie już 6 rok świecą a jedna to kilkadziesiąt razy
    dziennie się zapala na 15s) a energii przez 10 lat nie zużyją za 30zł
    które koszuje led.