  • Data: 2012-02-13 08:00:00
    Temat: Re: jakie oświetlenie będzie najtańsze
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Lut, 22:18, "lamia" <l...@p...pl> wrote:
    > jakie oświetlenie będzie tańsze w użytkowaniu (pobór prądu) - czy świetlówka
    > czy diodowe
    > potrzebuję oświetlać cimny jak piekło korytarz - całodziennie (albo na
    > czujnik - wytedy jendak rodzaj oświetlenia musi dobrze znosić ciągłe
    > włączanie - wyłączanie) - wtedy chyba świetlóka odpada co? Diodowe jednak
    > nietanie.....
    > Co będzie najlepsze?
    > Nie potrzebne do czytania ani dłuższego przebywania.
    >
    > Wyczytałam też o świetlówkach ledowych (ale nie wiem co to daje).

    Jesli zdecydujesz sie na oswietlenie non stop to sugeruje po prostu
    dwie-trzy swietlowki na gwint e14 o mocy 5W.
    Swieca calkiem sensownie a wiele energii nie zjadaja.

    Dodatkowo zadbaj aby w tym pomieszczeniu bylo rowniez glowne zrodlo
    swiatla ktore rozswietli pomieszczenie wystarczajaco.

    Jesli zdecydujesz sie na czujke ruchu to wybierz taka ktora ma trzy
    pokretla regulacyjne. Te z potrojna regulacja sa inteligentniejsze i
    lepiej reaguja na ruch oraz latwiej jest je wyregulowac.
    A podpiac pod te czujke warto jakas 40W halogen w zwyklej obudowie
    zarowkowej wkrecony w jakis kinkiecik.

    Led-y bym sobie odpuscil. Dosyc drogie a nie ma gwarancji ze pozyja
    odpowiednio dlugo. Firma skoff sugerowana tutaj moze i jest dobra ale
    tak droga ze jesli kupic jej produkty w markecie to chyba przez 3 lata
    sie pieniadze nie zwroca...