    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 11 Jan 2014 06:04:16 -0800 (PST)
    Subject: Re: jakiego producenta kable - instalacja elektryczna
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 marca 2012 08:25:02 UTC+1 użytkownik myar napisał:
    > Witam. Bardzo prosze o polecenie dobrego i sprawdzonego producenta kabli
    >
    > elektrycznych 1,5 i 2,5 do instalacji domowej. Z gory dziekuje i pozdr. My

    Z mojego doświadczenia wynika że układanie kabli najlepiej robić przy dodatnich
    temperaturach (a najlepiej jak jest ze 20 st). Producenta kabli dokładnie nie
    pamiętam. Na pewno jakieś Polskie. Wydaje mi się że Madex (lokalny patriotyzm ;)),
    ważne żeby kable były MIEDZIANE a nie powlekane miedzią (chińczycy potrafią takie
    robić...)Przy mrozach strasznie ciężko się kable obiera z izolacji i układa.
    Puszkowanie w niegrzanym budynku zimą to droga przez mękę. Polecam zaopatrzyć się w
    obieraczke do izolacji, ja mam podobną do tej:
    http://www.narzedziak24.pl/szczypce-do-sciagania-izo
    lacji-180mm-1000v.html
    kosztowała ze 30 zł. Ma możliwość obcinania i płynnej regulacji. Jak będziesz kładł
    pod tynkiem to kable płaskie. U mnie elektrycy mieli własne blaszki z aluminium,
    takie do nabijania gwoździami do cegły. Patent stary jak świat ale działa. Do
    łączenia w gniazdach itp złącza VAGO. Jak będziesz planować tablice to fajnie
    zostawić więcej miejsca, teraz są ciekawe rozwiązania do instalacji w tablicach, np
    tablicowe liczniki energii, czujnik obecności faz, włączniki zmierzchowe, schodowe
    itp.

    T.

    -----
    http://www.SuperDrewno.pl - Drewno Kominkowe Najwyższej Jakości - U nas nie ma lipy
    !!!
    Drewno kominkowe Warszawa, Józefów, Otwock, Karczew, Wiązowna.