  • 1. Data: 2012-03-05 07:25:02
    Temat: jakiego producenta kable - instalacja elektryczna
    Od: "myar" <m...@g...com.pl>

    Witam. Bardzo prosze o polecenie dobrego i sprawdzonego producenta kabli
    elektrycznych 1,5 i 2,5 do instalacji domowej. Z gory dziekuje i pozdr. My

  • 2. Data: 2012-03-05 09:16:15
    Od: "myar" <m...@g...com.pl>

    mam do wyboru:

    NKT, Telefonika, Texsim, Ełktrim, Draka, Eltrim, Elpar, Damir

    Bede wdzieczny za pomoc. Pozdr.

  • 3. Data: 2012-03-05 09:26:15
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "myar" <m...@g...com.pl> napisał w wiadomości

    > mam do wyboru:
    >
    > NKT, Telefonika, Texsim, Ełktrim, Draka, Eltrim, Elpar, Damir
    >
    > Bede wdzieczny za pomoc. Pozdr.

    własciwie to bierzesz najtanszy i patrzysz czy sie dobrze odizolowuje -
    kiedys sie zdarzały takie że izolacja żył i tej zewnetrznej izolacji były
    stopione w jedną całość i były kłopoty z montażem osprzetu.
    Dla porządku możnaby suwmiarka sprawdzić czy przekroje są rzeczywiscie
    zachowane...

    b.

  • 4. Data: 2012-03-05 10:03:34
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > stopione w jedną całość i były kłopoty z montażem osprzetu.
    > Dla porządku możnaby suwmiarka sprawdzić czy przekroje są rzeczywiscie

    Mam takie szczypce do ściągania izolacji:
    http://www.bricoman.pl/upload/products/zoom/automaty
    czny-sciagacz-izolacji-knipex-239554.jpg
    Super sprawa, przy montażu osprzętu, idzie pierunem ;-)
    Tyle, że przewody kładłem od 2 różnych producentów i jeden rodzaj nie daje
    się ściągnąć (na szczęście mniejszość) tymi szczypcami gdyż izolacja jest
    zbyt twarda/sztywna.
    Gdybym miał dziś wybierać przewody to poszedłbym z tymi szczypcami do sklepu
    ;-))

    Pozdr.

  • 5. Data: 2012-03-05 11:02:12
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "myar" <m...@g...com.pl> napisał w wiadomości

    > mam do wyboru:
    >
    > NKT, Telefonika, Texsim, Ełktrim, Draka, Eltrim, Elpar, Damir

    Jakie masz ceny i gdzie kupujesz?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 6. Data: 2012-03-05 13:44:41
    Od: "myar" <m...@g...com.pl>

    > Jakie masz ceny i gdzie kupujesz?

    Wszystkie marki przewodow sa na allegro, pewnie wybiore cos z ich ofert.

    my,

  • 7. Data: 2012-03-05 16:34:11
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "myar" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    > Jakie masz ceny i gdzie kupujesz?

    >Wszystkie marki przewodow sa na allegro, pewnie wybiore cos z ich ofert.

    Weź wydruki z cenami z Allegro i idź do lokalnej hurtowni. Bardzo
    prawdopodobne ze jak dobrze zagadasz to dostaniesz podobne ceny.
    Ja tak właśnie zrobiłem. Fajnie na fakturze wyglądało: "rabat 70%";)

  • 8. Data: 2012-03-06 16:41:39
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > izolacja jest zbyt twarda/sztywna.
    > Gdybym miał dziś wybierać przewody to poszedłbym z tymi szczypcami

    ełtrim nie daje się ściągnąć - nie polecam
    nkt i telefonika dobre zawsze były
    ja instalacyjnych mało używam bardziej sterownicze ale tyle pamiętam
    ( helukabel dobre były ale nie wiem czy do ściany też robią)

    jeffrey

  • 9. Data: 2014-01-10 21:00:33
    Od: k...@g...com

  • 10. Data: 2014-01-11 15:04:16
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 5 marca 2012 08:25:02 UTC+1 użytkownik myar napisał:
    > Witam. Bardzo prosze o polecenie dobrego i sprawdzonego producenta kabli
    >
    > elektrycznych 1,5 i 2,5 do instalacji domowej. Z gory dziekuje i pozdr. My

    Z mojego doświadczenia wynika że układanie kabli najlepiej robić przy dodatnich
    temperaturach (a najlepiej jak jest ze 20 st). Producenta kabli dokładnie nie
    pamiętam. Na pewno jakieś Polskie. Wydaje mi się że Madex (lokalny patriotyzm ;)),
    ważne żeby kable były MIEDZIANE a nie powlekane miedzią (chińczycy potrafią takie
    robić...)Przy mrozach strasznie ciężko się kable obiera z izolacji i układa.
    Puszkowanie w niegrzanym budynku zimą to droga przez mękę. Polecam zaopatrzyć się w
    obieraczke do izolacji, ja mam podobną do tej:
    http://www.narzedziak24.pl/szczypce-do-sciagania-izo
    lacji-180mm-1000v.html
    kosztowała ze 30 zł. Ma możliwość obcinania i płynnej regulacji. Jak będziesz kładł
    pod tynkiem to kable płaskie. U mnie elektrycy mieli własne blaszki z aluminium,
    takie do nabijania gwoździami do cegły. Patent stary jak świat ale działa. Do
    łączenia w gniazdach itp złącza VAGO. Jak będziesz planować tablice to fajnie
    zostawić więcej miejsca, teraz są ciekawe rozwiązania do instalacji w tablicach, np
    tablicowe liczniki energii, czujnik obecności faz, włączniki zmierzchowe, schodowe
    itp.

    T.

    -----
    http://www.SuperDrewno.pl - Drewno Kominkowe Najwyższej Jakości - U nas nie ma lipy
    !!!
    Drewno kominkowe Warszawa, Józefów, Otwock, Karczew, Wiązowna.