    Date: Sun, 12 Jan 2014 17:09:01 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jakiego producenta kable - instalacja elektryczna

> [...]
    > że podał producenta, i to ze średniej półki... Mam swoje doświadczenia
    > w tym zakresie, szczypce których obecnie używam nie w pełni mnie
    > satysfakcjonują ale już wiem czego oczekiwać - i następne które kupię
    > to będą szczypce NWS lub porównywalnej klasy. I tu uwaga - tych
    > pieniędzy jakie trzeba dać za ściągacz izolacji NWS nie dam jak nie
    > dostanę do ręki dziesięciu co najmniej szczypiec tej firmy i nie
    > wybiorę spełniających moje oczekiwania - bo nawet NWS robi egzemplarze
    > lepsze i gorsze - a po co mam wydawać kupę forsy na szczypce gorsze?

    Nie chodzi o reklamę producenta narzędzia, ale o jego własną
    kryptoreklamę i pisanie tylko po do, żeby się móc reklamować.
    Co do narzędzia to ten typ narzędzia nadaje się do zabawy, a nie pracy z
    przewodami. Jest bardzo nieporęczne.

    > A potem - trzeba się jeszcze używania narzędzia nauczyć - na początek
    > trzeba umieć rozróżnić dobry wyniko pracy od złego...

    Co do zdejmowania izolacji to już trochę różnych typów narzędzi i
    różnych producentów w swoich rękach miałem i używam na co dzień.
    Szczypce, które tu zostały wskazane są bardzo niewygodne i upierdliwe w
    użytkowaniu. Po pierwsze trzeba je każdorazowo ustawiać przy zmianie
    grubości przewodu, a poza tym w wielu przypadkach nie ma jak ich użyć
    np. podczas krosowania rozdzielnicy lub, kiedy nie ma jak przytrzymać
    przewodu.
    Najlepsze pod względem wygody i szybkości użytkowania oraz najlepszym
    stosunku ceny do możliwości są narzędzia tego typu:
    http://knipex-rennsteig.pl/environment/cache/images/
    0_0_productGfx_c409427dc8631d13c9718947b6e1a01c.jpg
    Choć firma Knipex jest wiodącym liderem na rynku to można kupić nawet w
    cenie poniżej 100zł (czyli porównywalnej) takie narzędzia innych firm,
    które będą 100 razy lepsze i wygodniejsze od ww szczypców. Wśród nich
    można polecić firmy takie jak: Haupa, Wiha, Beta, Neo Tools, Stanley,
    Jonnesway i kilka innych.

    Innym typem ściągaczy izolacji, wartym zainteresowania są:
    http://www.malam.pl/environment/cache/images/0_0_pro
    ductGfx_0860abacd80a64c9108051618fb9e46c.jpg
    http://knipex-rennsteig.pl/environment/cache/images/
    0_0_productGfx_9039d9178435664ef9e9e83ffe7b0360.jpg
    http://knipex-rennsteig.pl/environment/cache/images/
    0_0_productGfx_9c189f03d1083089385fff7776917a6f.jpg

    Co zaś się tyczy różnych typów narzędzi oraz sposobu posługiwania się
    nimi polecam obejrzeć filmy:
    http://www.youtube.com/watch?v=GuqM_vIQdrg
    http://www.youtube.com/watch?v=SbyoIInSc3Q

    Jeżeli ktoś dużo pracuje przy instalacjach domowych to warto
    zainwestować w taki ściągacz izolacji:
    http://knipex-rennsteig.pl/environment/cache/images/
    0_0_productGfx_b9c5180d75ada2678c864a81224ca048.jpg
    <http://www.inkscapeforum.com/viewtopic.php?f=22&t=1
    0740>