    From: "Tomek" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: junkers czy mozna calkiem zamykac obieg?
    Date: Mon, 31 Oct 2011 19:07:20 +0100

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:j8mcu6$vq8$1@host.amsnet.pl...

    > Piec dwufunkcyjny, ZWE-24-4MFK.
    > Czy pompa CO wyłączy się jeśli obieg byłby zamknięty przez wszystkie
    > termostaty? czy trzeba conajmniej jeden grzejnik zostawić bez termostatu
    > i otwarty? (mogłaby tylko próbować co kilka minut i sie od razu wyłączać
    > jeśli jej za cieżko),
    > Instrukcję znalazłem tylko po czesku, nie widze tam takiej informacji.

    Na pewno jest to bardzo niewskazane.
    Ja mam układ rozdzielaczowy i gdy na rozdzielaczu zamykam obwody to słyszę
    jak ciężko pracuje pompa cyrkulacyjna. Na schemacie by-pass'a nie
    widziałem. Samo zamknięcie wszyzstkich grzejników powoduje brak odbioru
    ciepła a gdy programator ma dawać do kotła sygnał "grzać" to zaburza to
    całą logikę pracy kotła.
    Ja bym się nie odważył wszystko pozostawić na termostatach, zwł, gdy jest
    programator.
    T.