  • 1. Data: 2011-10-31 14:56:06
    Temat: junkers czy mozna calkiem zamykac obieg?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Piec dwufunkcyjny, ZWE-24-4MFK.
    Czy pompa CO wyłączy się jeśli obieg byłby zamknięty przez wszystkie
    termostaty? czy trzeba conajmniej jeden grzejnik zostawić bez termostatu
    i otwarty? (mogłaby tylko próbować co kilka minut i sie od razu wyłączać
    jeśli jej za cieżko),
    Instrukcję znalazłem tylko po czesku, nie widze tam takiej informacji.

    a.

  • 2. Data: 2011-10-31 18:00:07
    Temat: Re: junkers czy mozna calkiem zamykac obieg?
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeśli jej za cieżko),
    > Instrukcję znalazłem tylko po czesku, nie widze tam takiej informacji.

    Przeważnie w kotłach jest zawór bypas który otwiera wewnętrzny obieg na
    okoliczność zamknięcia termostatów ale do tego nie należy raczej dopuszczać.
    W moim Vaillancie jest taki.
    Zostaw jakiś grzejnik ciągle otwarty, np. w łazience gdzie obowiązuje zasada
    "ciepła nigdy dość".

    Marek

  • 3. Data: 2011-10-31 18:07:20
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

> [...]
    > jeśli jej za cieżko),
    > Instrukcję znalazłem tylko po czesku, nie widze tam takiej informacji.

    Na pewno jest to bardzo niewskazane.
    Ja mam układ rozdzielaczowy i gdy na rozdzielaczu zamykam obwody to słyszę
    jak ciężko pracuje pompa cyrkulacyjna. Na schemacie by-pass'a nie
    widziałem. Samo zamknięcie wszyzstkich grzejników powoduje brak odbioru
    ciepła a gdy programator ma dawać do kotła sygnał "grzać" to zaburza to
    całą logikę pracy kotła.
    Ja bym się nie odważył wszystko pozostawić na termostatach, zwł, gdy jest
    programator.
    T.

  • 4. Data: 2011-10-31 18:20:00
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Wemif" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > termostaty? czy trzeba conajmniej jeden grzejnik zostawić bez termostatu
    > i otwarty? (mogłaby tylko próbować co kilka minut i sie od razu wyłączać

    Masz pewnie na myśli głowice termostatyczne. One nie działają dwustanowo,
    tylko płynnie przymykają przepływ. Za wyjątkiem sytuacji gdy na zewnątrz
    jest +15 stopni a ty nie zmniejszyłeś temperatury na kotle do 30 stopni
    przepływ zawsze występuje. Druga sprawa - dla pompy odśrodkowej nie ma
    znaczenia czy pompuje z maksymalną wydajnością, czy przepływ jest zerowy. W
    obu przypadkach pobiera tę samą moc, nie wpływa to na jej żywotność. Jedynie
    praca bez wody jest dla niej zabójcza.

  • 5. Data: 2011-10-31 21:14:21
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup

    > Ja mam układ rozdzielaczowy i gdy na rozdzielaczu zamykam obwody to słyszę
    > jak ciężko pracuje pompa cyrkulacyjna. Na schemacie by-pass'a nie

    Słyszysz szum na zaworach a nie "płacz i wzdychanie pompy". Jej to nie robi
    różnicy.