    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kabina prysznicowa bez brodzika.
    Date: Thu, 15 Jan 2009 09:05:06 +0100

    > Zastanawiam sie wlasnie, bo mrozy i czas na przemyslenia, czy sa jakies
    > problemy z kabinami prysznicowymi bez brodzika?
    > Pytanie moze glupie, ale chcial bym wiedziec czy plytki nie odpadaja, jak
    > technicznie nalezy wykonac to poprawnie, oraz jakie sa doswiadczenia
    > uzytkownikow takich rozwiazan. Czy woda nie wylewa sie na pol lazienki i
    > na co zwrocic uwage kupujac sama kabine. Poczatkowo planowalem cala kabine
    > taka z dachem, brodzikiem i panelem, ale jakos bardziej zaczelo mi sie
    > podobac takie rozwiazanie, a poniewaz podlogowke na dole dopiero bede
> [...]

    Ja mam podobnie zrobioną kabinę. Tyle, że nie kupowałem kabiny lecz
    postawiłem ją z cegieł.
    Wejście do kabiny oddzielone jest od pozostałej części przegrodą utworzoną z
    warstwy cegieł ułożonych na płasko (razem z płytkami ok. 7cm wysokości).
    W wejściu do tej kabiny zamontowane są drzwi uchylne.
    Nie chciałem brodzika, ponieważ lubię dużą przestrzeń, a tak utworzona
    kabina może mieć dowolne wymiary - u mnie jest to ok. 2m x 1,5m.
    W kabinie utworzyłem siedzisko, które umożliwia mi w wygodny sposób mycie
    stóp oraz zrelaksowanie się :)
    Oczywiście podłoga także i w kabinie posiada ogrzewanie podłogowe - ma to
    znaczenie wtedy, kiedy się wchodzi pod prysznic boso. Oczywiście jeżeli
    położysz na podłogę jakąś kratkę to ogrzewanie nie będzie mieć takiego
    znaczenia. Kolejną zaletą ogrzewania podłogowego jest szybsze wysychanie
    podłogi.
    Kratkę ściekową umieściłem pod siedziskiem i jest to zwykła, najzwyklejsza i
    najtańsza kratka.
    Oczywiście trzeba było utworzyć odpowiednie spady, aby woda spływała w
    kierunku tej kratki.
    Przed położeniem kafelek wszystkie narożniki zostały uszczelnione specjalną
    taśmą uszczelniającą i całość pokryta folią w płynie, a w miejscach gdzie
    pojawia się woda dodatkową warstwą zaprawy uszczelniającej. Co do płytek to
    Ci nie powiem na jaki klej i jaką fugę, bo się na tym nie znam. Kafelki
    kładł fachowiec. Wiem tylko, że klej oraz fuga musiały być jakieś specjalne
    wodoodporne i bardzo elastyczne, o ile się nie mylę to były kupowane chyba
    firmy Mapei, ale tego pewien nie jestem, bo kupowałem różne materiały,
    różnych firm i nie pamiętam co do czego.
    Wszystkie narożniki zamiast normalnej fugi uszczelnione są silikonem.

    W przyszłości będę robił drugą kabinę podobną do tej, ale trochę większą, w
    której dodatkowo będzie zrobiona sauna.
    Myślałem, aby w tej drugiej kabinie na ścianę dać 5cm styropianu, a na
    styropian rurę Alu-PEX z zasilaniem wprost z kotła (spoza mieszacza).
    W ten sposób chcę utrzymać temperaturę. Oczywiście gdzieś w rogu jeszcze
    elektryczny piec z kamieniami.
    Zastanawiam się tylko jak to rozwiązać konstrukcyjnie. Może ktoś ma jakiś
    pomysł ? :)