eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2010-05-29 19:32:03
    Temat: Re: kapuś
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Plumpi pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:htrok3$4cm$2@node2.news.atman.pl...
    >
    >> Jeszcze raz: nie ma znaczenia, czy masz rację. Chodzi o odpowiednie
    >> ułożenie relacji z klientem.
    >>
    >> Nie każdy klient musi wiedzieć, co to jest bateria sztorcowa. Przecież
    >> zawsze po prostu odkręcał kran i leciała woda. I tego nie są w stanie
    >> zrozumieć wykonawcy.
    >
    > Chwila, chwila.
    > Zarzuciłeś mi, ze "przypadek, który opisywałem świadczy o tym, że
    > zamiast pracować starałem się udowodnić klientowi, że nie ma racji. Nie
    > ma się czym chwalić - nawet jak miałeś rację to co?"

    Dokładny cytat:
    "Nie twierdzę, że wykonałeś pracę źle. Wykonałeś ją inaczej, niż
    oczekiwał tego klient. I to wystarczy. Jest to nieodpowiednia relacja z
    klientem."

    > Zarzucasz mi, zę nie pracowałem tylko się dochodziłem z klientem.
    > W tym rzecz, ze się nie dochodziłem tylko wykonałem robotę zgodnie z
    > umową, a później, kiedy klient chciał wymusić więcej próbując mi wmówić,
    > ze popełniłem błędy po prostu wytłumaczyłem mu, że nie są to żadne
    > błędy, a robota wykonana jest prawidłowo i za tę dodatkową robotę chcę
    > zapłaty.

    Ale ja w ogóle nie wchodzę w kwestię tego, czy żądanie poprawki jest
    słuszne. Jeśli się umówiliście to formalnie jest niesłuszne - natomiast
    błędem wykonawcy jest takie ułożenie relacji, że klient po czasie czuje
    się oszukany.

    > Dlaczego niby uważasz, że jestem nierobem i partaczem, a do tego
    > zarzucasz mi z mojej strony złe relacje z klientem ?

    Tego nie powiedziałem. Twierdzę natomiast, że podstawą sukcesu są dwa
    elementy:

    - prawidłowe wykonanie pracy
    - odpowiednie ułożenie relacji z klientem

    Bez drugiego elementu zrobisz całkowicie poprawnie rzecz nieprzydatną
    klientowi.

    > Uważasz, że powinienem był wykonać tę robotę za friko i jeszcze go
    > pocałować w przedziałęk, żeby tylko go zadowolić, bo on ma prawo się
    > mylić ?

    Nie uważam tak. Zwróć uwagę, że ja NIGDZIE nie napisałem, że powinieneś
    to za darmo poprawić. Sukcesem jest przekonanie klienta do tego, by sam
    chciał za tę przeróbkę zapłacić.

    > Niebardzo rozumiem Twój tok myślenia.
    > Niestety prawda jest taka, ze niektórzy klienci potrafią być bardzo
    > upierdliwi. Wybacz, ale nie mogę sobie pozwolić, żeby tacy klienci
    > "jeździli po mnie jak po świni", ponieważ nie prowadzę działalności
    > charytatywnej.

    Podstawowym problemem z klientami jest to, że nie mają świadomości tego,
    czego chcą. Z wykonawcami, że chcą przerzucić odpowiedzialność na
    klienta (czyli podpuścić go, by podjął decyzję i wziął na siebie ryzyko)
    i potem mówić - no przecież się wyraźnie pytałem, czy mocowania mają być
    X57 czy X58 i takie zrobiłem.

    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 29.05.10 19:34 M
  • 29.05.10 19:35 M
  • 29.05.10 19:59 Plumpi
  • 29.05.10 20:36 M
  • 29.05.10 20:39 Plumpi
  • 29.05.10 21:10 M
  • 30.05.10 08:00 Plumpi
  • 30.05.10 08:13 M
  • 30.05.10 08:51 Plumpi
  • 30.05.10 13:34 M
  • 30.05.10 15:23 kiki
  • 30.05.10 15:29 kiki
  • 30.05.10 15:34 kiki
  • 30.05.10 17:42 Plumpi
  • 30.05.10 18:39 kiki

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1