  • Data: 2013-04-30 16:04:51
    Temat: Re: kiedy kupić materiały budowlane?
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.04.2013 15:40, Pies Pan Kracy pisze:

    > Jeżeli zaczniesz odliczanie w tym roku (złożysz chociaż jeden
    > formularz), to możesz odliczać przez 5 lat (bieżący w którym złożysz,
    > oraz 4 kolejne lata).
    > Aby zacząć odliczać kup sobie kilka cegieł/bloczków/etc - i złóż wniosek
    > o zwrot VAT.
    O kurcze, faktycznie, a już byłem pogodzony z faktem że mnie ten zwrot
    VATu może w dużym stopniu ominąć.

    > Gdybym był wróżką to doradził by Ci poczekać do końca roku - bo na pewno
    > pod koniec ludzie się rzucą - i zacząć robić zakupy w styczniu lutym. Co
    > zyskasz:
    > - prawdopodobnie będzie taniej - a przynajmniej nie powinno być drożej
    > (tak myślę)
    > - odliczanie rozpoczniesz w tym roku, więc w kolejnych będziesz mógł
    > kontynuować
    Przy nowym(dla mnie) fakcie, że będę mógł odliczać jeszcze przez 5 lat,
    to diametralnie zmienia postać rzeczy i powyższe rozwiązanie wydaje się
    być najsensowniejsze.

    > - gdyby jednak coś się stało/zmieniło (przez ten rok) i nie będziesz
    > budował, to nie będziesz też miał kasy zamrożonej w materiałach budowlanych

    No mam nadzieje że nic się nie wydarzy, sprawa przesądzona.