    From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kilka różnych pytań taras/ odzysk wody/ projekt
    Date: Sat, 26 Mar 2011 01:00:58 +0000 (UTC)

    MUA <a...@o...eu> napisał(a):

    > Kłaniam sie,
    >

    > 1. Nim się spotkam z projektantem to chciałbym wiedziec wczesniej ;) Mam
    > podane w projekcie wymiary zewnetrzne budynku. Czy zalicza sie tez do nich
    > ocieplenie sciany?
    >
    > 2. znacie moze jakies projekty do odzyskiwania wody po kapieli (a moze innej)
    > do wykorzystania w spłuczkach WC. Póki mam możliwość rozważyłbym taki wariant
    > ze wzgledów oszczednościowych jak i ochrony srodowiska.
    >
    > 3.będę zrywał płytki z tarasu. czym go najlepiej zabezpieczyc przed
    > przeciekaniem. Za wiele miejsca tam nie mam. Myslalem o jakiejs masie
> [...]
    Na wodę wymyślilem taki myk. W tym roku go zralizuję przy okazji remontu
    lazienki. Specjalna kutwa nie jestem ale jakoś nie lubię wyrzucać czegoś
    dobrego. Woda z wanny i pralki jest czymś co jest dobre i jedyną jej wadą jest
    że trochę brudna. Ale przy okazji jest ciepla. Do spłuczki jej nie doprowadzę
    bo mam za malo miejsca. Ale przy projektowaniu domu można takie miejsce
    znaleźć. Instalacja prosta bo potrzebny jest oddzielny pion z wanny i pralki.
    Do tego zbiornik z tysiąc litrow. Typowy mauser możliwy do kupienia od
    kilkudziesięciu złotych. Może byc po dowolnym syfie bo woda nie będzie
    przeznaczona do picia. Pompka co da ze trzy atmosfery i wylącznik ciśnieniowy.
    Proste jak budowa cepa. Przynajmniej dla mnie. Ale tego nie zrobię. Zamiast
    tego zainstaluję zbiornik 150 litrów. Mam taki od przyczepy. Jest plaski i
    będzie w szafie. Raptem zajmie 15 centymetrów. Na podłodze ulożę ze 100 metrow
    taniego wężyka z PCV o średnicy ok 8mm w środku. Zaleję to posadzką
    samopoziomujacą. Wody z wanny nie będę wypuszczal do kanalu a pompował do
    zbiornika a z niego puszczal rurką w podlodze. Oczywiście bęzdie prosta
    automatyka. Takie ogrzewanie podlogowe zrobię w lazience. Powinno zadzialać. A
    jak nie zadzialą to za wężyk zaplącę ok 100 zlotych. Idzie odżalować. Jak
    zadziala to po kilku miesiącach zwróci się koszt wężyka. Niestety jak będzie
    cieplo woda pójdzie w kanal. Na lato dobra by byla mała pompa ciepla oparta na
    sprężarce od lodowki. Można by nią bojler podgrzać wykorzystujac cieplą wodę
    po myciu i praniu. Nigdzie nie widzialem takich malych pomp ciepla z
    wymiennikami woda-woda. Trzeba by zrobić samemu.