  • 1. Data: 2011-03-23 10:58:13
    Temat: kilka różnych pytań taras/ odzysk wody/ projekt
    Od: "MUA" <a...@o...eu>

    Kłaniam sie,

    1. Nim się spotkam z projektantem to chciałbym wiedziec wczesniej ;) Mam
    podane w projekcie wymiary zewnetrzne budynku. Czy zalicza sie tez do nich
    ocieplenie sciany?

    2. znacie moze jakies projekty do odzyskiwania wody po kapieli (a moze innej)
    do wykorzystania w spłuczkach WC. Póki mam możliwość rozważyłbym taki wariant
    ze wzgledów oszczednościowych jak i ochrony srodowiska.

    3.będę zrywał płytki z tarasu. czym go najlepiej zabezpieczyc przed
    przeciekaniem. Za wiele miejsca tam nie mam. Myslalem o jakiejs masie
    elastycznej smołopodonej

    4. Jak najmniej bolesnie odkleic stare naklejki na ramach okiennych?
    4a. Na jedno z okien zaciekała biała maź na skutek splywania wody po scianie.
    a ta maz to cos białego wyplukane z kleju (bo na razie nie ma tynku jest tylko
    sciatka zaciagnieta klejem. Jak to usuwać?

  • 2. Data: 2011-03-23 14:14:32
    Temat: Re: kilka różnych pytań taras/ odzysk wody/ projekt
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "MUA" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > podane w projekcie wymiary zewnetrzne budynku. Czy zalicza sie tez do nich
    TAK (a generalnie na rzucie powinny byc podane warstwy sciany z grubosciami,
    przynajmniej ja tak robie)

> [...]
    > wariant
    > ze wzgledów oszczednościowych jak i ochrony srodowiska.
    Kiedys cos takiego widzialem, ale koszt przepompowania wody jest wiekszy niz
    oszczednosci
    sens ma jedynie wykorzystanie wody z pietra np. do WC na parterze

    > 3.będę zrywał płytki z tarasu. czym go najlepiej zabezpieczyc przed
    > przeciekaniem. Za wiele miejsca tam nie mam. Myslalem o jakiejs masie
    > elastycznej smołopodonej
    zalezy co ma byc na tym tarasie
    musisz googlac "izolacja tarasow"

    > 4. Jak najmniej bolesnie odkleic stare naklejki na ramach okiennych?
    suszarka i plastikowa szpachelka
    sa tez specjalne plyny ale drogie jak cholera

> [...]
    > tylko
    > sciatka zaciagnieta klejem. Jak to usuwać?
    woda, mydlo, rozpuszczalnik, skrobaczka, cos w koncu da rade ;-)

    --
    pozdrwiam
    Andrzej

  • 3. Data: 2011-03-23 17:35:49
    Od: Renke <n...@o...pl>

    > suszarka i plastikowa szpachelka
    > sa tez specjalne plyny ale drogie jak cholera

    WD40

  • 4. Data: 2011-03-25 22:22:26
    Od: adam <a...@g...pl>

    > 3.będę zrywał płytki z tarasu. czym go najlepiej zabezpieczyc przed
    > przeciekaniem. Za wiele miejsca tam nie mam. Myslalem o jakiejs masie
    > elastycznej smołopodonej

    Poczytaj tu http://www.hydrostop.pl/?loc=pl,75 ale hydrostop jest drogi.

    Adam

  • 5. Data: 2011-03-26 01:00:58
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    MUA <a...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > a ta maz to cos białego wyplukane z kleju (bo na razie nie ma tynku jest tylko
    > sciatka zaciagnieta klejem. Jak to usuwać?

    Na wodę wymyślilem taki myk. W tym roku go zralizuję przy okazji remontu
    lazienki. Specjalna kutwa nie jestem ale jakoś nie lubię wyrzucać czegoś
    dobrego. Woda z wanny i pralki jest czymś co jest dobre i jedyną jej wadą jest
    że trochę brudna. Ale przy okazji jest ciepla. Do spłuczki jej nie doprowadzę
    bo mam za malo miejsca. Ale przy projektowaniu domu można takie miejsce
    znaleźć. Instalacja prosta bo potrzebny jest oddzielny pion z wanny i pralki.
    Do tego zbiornik z tysiąc litrow. Typowy mauser możliwy do kupienia od
    kilkudziesięciu złotych. Może byc po dowolnym syfie bo woda nie będzie
    przeznaczona do picia. Pompka co da ze trzy atmosfery i wylącznik ciśnieniowy.
    Proste jak budowa cepa. Przynajmniej dla mnie. Ale tego nie zrobię. Zamiast
    tego zainstaluję zbiornik 150 litrów. Mam taki od przyczepy. Jest plaski i
    będzie w szafie. Raptem zajmie 15 centymetrów. Na podłodze ulożę ze 100 metrow
    taniego wężyka z PCV o średnicy ok 8mm w środku. Zaleję to posadzką
    samopoziomujacą. Wody z wanny nie będę wypuszczal do kanalu a pompował do
    zbiornika a z niego puszczal rurką w podlodze. Oczywiście bęzdie prosta
    automatyka. Takie ogrzewanie podlogowe zrobię w lazience. Powinno zadzialać. A
    jak nie zadzialą to za wężyk zaplącę ok 100 zlotych. Idzie odżalować. Jak
    zadziala to po kilku miesiącach zwróci się koszt wężyka. Niestety jak będzie
    cieplo woda pójdzie w kanal. Na lato dobra by byla mała pompa ciepla oparta na
    sprężarce od lodowki. Można by nią bojler podgrzać wykorzystujac cieplą wodę
    po myciu i praniu. Nigdzie nie widzialem takich malych pomp ciepla z
    wymiennikami woda-woda. Trzeba by zrobić samemu.

  • 6. Data: 2011-03-26 08:50:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:imjdsa$hgu$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > bo mam za malo miejsca. Ale przy projektowaniu domu można takie miejsce
    > znaleźć. Instalacja prosta bo potrzebny jest oddzielny pion z wanny i

    Na prawdę uwazasz ze dobrym pomysłem jest wykorzystywanie wody z wanny i
    pralki do WC?
    Przeciez to brudna woda, i tym czyms chcesz spłukiwac kibel. A później go
    szorowac, dezynfekowac itp?

    Kris

  • 7. Data: 2011-03-26 13:22:25
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > pralki do WC?
    > Przeciez to brudna woda, i tym czyms chcesz spłukiwac kibel. A później go

    Oczywiscie że dobry pomysl. Sama woda z wanny może zawierać za mało
    detergentów w stosunku do pozostałości biologicznych jakie zostają z
    człowieka. Ale po zmieszaniu z wodą z pralki będzie biologicznie czysta.
    Splukiwanie miękką wodą kibelka bedzie lepsze od spłukiwania wodą wodociągową.
    Nie będzie w niej kamienia, woda z mydlem lepiej myje niż czysta. Na tą
    okoliczność są w sklepach różne wklady z mydełkami do zawieszania albo w
    spluczce albo na krawędzi sedesu. A że będzie mętna w kibelku. Kogo to
    obchodzi. Na pewno woda z kąpania zmieszana z wodą z pralki nie będzie
    śmierdziala stawem i żabami. Mnie by nie przeszkadzalo spłukiwanie gowna wodą
    z mydlem.

  • 8. Data: 2011-03-27 10:19:05
    Od: mk <d...@t...pl>

    kogutek pisze:
    > Do tego zbiornik z tysiąc litrow.
    Nie myślisz, że tam po jakim czasie zrobi się w tym zbiorniku szambo?
    Pzdr. M

  • 9. Data: 2011-03-27 12:24:36
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    mk <d...@t...pl> napisał(a):

    > Nie myślisz, że tam po jakim czasie zrobi się w tym zbiorniku szambo?
    > Pzdr. M
    Nie bez powodu zaproponowalem zbiornik typu mauser. Można i inny. W
    winiarstwie używa się zbirnikow umożliwiającuch spuszczenie osadow z dna.
    Można podejrzeć jak są zrobione. Zawsze jest coś za coś. Grzanie węglem
    wychodzi taniej niż gazem bo wklada się wlasną pracę. Kilka razy spotkalem się
    z opisami domow w ktorych wukorzystuję się do pewnych celów tzw szarą wodę; z
    wanny , deszczówkę. Tam to jakoś rozwiązali , czyli ze się da.