    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: klejenie3 styropianu
    Date: Thu, 19 Jan 2012 20:13:08 +0100

    news:jf9osl$9gq$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > nie zmienia sie liniowo bo i ma sie nie zmieniać, wskaźników jest kilka np
    > wiatr, słońce. Wiec to nie moze być wykres liniowy w zaleznosci o
    > temperatury :-) A pozostalych czynników nie znam.

    Własnie tego się spodziewałem! A zatem twój wspólczynnik nie na wiele może
    się przydać, jesli przebieg pogody w roku bez ocieplenia był inny od pogody
    w roku z ociepleniem ścian garazu, bo zbyt wiele czynników miało wpływ na
    zuzycie gazu i do tego sposób, w jaki one na to zuzycie wpływały jest
    nieznany (a w kazdym razie nieliniowy).

    Zwiększenie izolacji cieplnej MUSI zawsze zmniejszyć straty ciepła (przy
    założeniu niezmienności pozostałych parametrów, np. temperatur), a więc i
    zapotrzebowanie na jego nośnik (tu na gaz) i ta uniwersalna reguła tylko
    wówczas nie ma zastosowania, jesli ta izolacja odgradza ośrodki o takiej
    samej temperaturze. Możesz zatem pocieszyć się, że skoro w roku po
    ociepleniu ściany zużyłes tyle samo gazu co przed ociepleniem, to gdybyś
    ściany nie ocieplił to wówczas gazu zużyłbyś więcej. Oczywiście nie
    wypowiadam się nt. strony ekonomicznej tego przedsięwzięcia, ale, co jest
    pewne, z fizyką pan nie wygrasz;--)