    From: "Tomek" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kociol dla domu 175m2
    Date: Thu, 7 Oct 2010 12:36:35 +0200

    Użytkownik "Tomemk" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i8jpi6$9mp$1@inews.gazeta.pl...
    > Jest sobie domek 175m2 + piwnica 96m2 w której jest kotłownia
    > garaż spiżarnia i łazienka, w zasadzie ogrzewana będzie tylko łazienka
    >
    > dom zbudowany z
    > porotherm 38 na zwykłej zaprawie ok 1cm, ocieplone skosy i szczyty, wełna
    > na skosach 15+15, sufity 20+10
    >
    > bedzie za jakis czas ocieplenie zewnętrzne styropian 12-14cm,
    > jednak z rok chciałbym pomieszkać bez styropianu.

    Taka grubość styropianu jest nonsensem.

    > Firma proponuje mi kociol na miał 35KW
    > moim zdaniem za wiellki nie zgadzam się z nimi
    >
    > Mam do wyboru z tej serii 20 lub 26KW

    Wszystko zależy od tego jak wygląda zakres modulacji mocy.
    Przy duzej modulacji mocy (np. kotły gazowe) nie ma
    problemu z przewymiarowaniem, gdyż moc minimalna jest niska.
    Ponadto nie podajesz informacji jaką temp. lubią domownicy, w tym są też
    spore rozbieżności. Dach ocieplony dobrze
    (choć byłbym pewien dopiero po parametrach wełny)
    IMHO 35 KW to spora przesada. Ale poniżej 26 KW hmmm bym się
    mocno zastanowił, jest tu na tej grupie Grupowcz Igus który
    ma takie same mury (z tym że na zaprawę ciepłochronną)
    i podobny metraż, może się wypowie.

    T.