    From: "Ghost" <g...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kocioł gazowy kapie
    Date: Wed, 4 Jan 2012 21:40:49 +0100

    Użytkownik "scruffty" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:vy0x8qxpsg18.aivjj48y7fvu$.dlg@40tude.net...

    > Dzięki, googlałem tez trochę w międzyczasie i zwykle pojawia się właśnie
    > rada aby sprawdzić lub dopompować, tylko nie jestem pewien czy tam w ogóle
    > jest naczynie przeponowe (nie mój dom).

    Powinno byc, przynajmniej na obiegu centralengo ogrzewania.

    > Naczynie gdyby było to chyba gdzieś na strychu?, a tam go nie widziałem,
    > zresztą oglądałem już jak idą rurki od kaloryferów i nie ma żadnych do
    > góry
    > na strych. Przy piecu naczynia też nie ma.
    >
    > Czy piec

    kociol

    > gdzieś ma takie swoje mini naczynie? bo wydaje mi się, że nie i
    > dodatkowo instalatorzy chyba przyoszczędzili i zrobili instalację bez
    > naczynia.

    Kociol zwykle ma swoje male naczynie (ja mam z tylu kotla), policzone na
    instalacje o niewielkiej pojemnosci (czyli takiej jak dzisiaj sie robi).

    > Druga sprawa jak sobie poradzić z tym problemem doraźnie na zimę jeśli
    > naczynia nie ma? Teraz rozbabranie łazienki i instalacja raczej nie
    > wchodzi
    > w grę. Obok kotła idzie rurka odprowadzająca kondensat z komina, czy
    > wyprowadzenie kawałka plastikowej przeźroczystej rurki z zaworu do
    > kanalizacji załatwi sprawę, czy lepiej tak nie robić?

    Jak nie ma naczynia to nie wiem jak to dziala. Woda sie rozpreza, gdzies
    musi sie przemiescic.

    > Z zaworu do tej pory kapało mało (może kilka łyżek stołowych), raczej
    > stale
    > monitorowane jest ciśnienie na kotle, bo wisi w łazience.
    >
    > Trzecia rada jaką wyczytałem to zmniejszyć ciśnienie zimnej wody, mogę
    > przykręcić lekko zawór na wejściu do kotła, tylko czy to coś da i czy nie
    > spadnie tym samym ciśnienie CWU w instalacji?

    Zimna woda? Nie wiem co by to mialo dac.

    Ja mam trzy naczyna - jedno w kotle, drugie dodatkowe, bo mam jednak spora
    pojemosc instalacji i trzecie na curkulacji. Jedno juz musialem pompowac,
    jedno wymienilem bo zdechlo (piec lat).