  • Data: 2011-12-01 12:38:57
    Temat: Re: kolejna zła wiadomość dla gazowników
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jb7lqh$4s2$1@inews.gazeta.pl...

    > Zastanowiłbym się pięć razy przed przeróbką instalacji z węglowej na gaz.
    > Mnie ogrzewanie kosztuje poniżej 10 zł/dzień przy obecnych u nas
    > temperaturach średnich oscylujących między 0, a -5 stC dla grzanej
    > powierzchni 180 m2. Temp w okolicach 21 stC, bo cieplej domownicy nie
    > chcą.
    >
    > Ile kosztowałoby to na gazie teraz - przed podwyżką i po...?

    149m2 z nieogrzewanym garażem, czyli do ogrzania jakieś 128m2. Kocioł z
    otwarta komorą najtańszy za 3tys zł plus sterownik pokojowy. Nie mam jeszcze
    kominka więc niczym innym nie dopalam. W domu 21-22stC w nocy 20stC. Woda
    CWU grzana (dogrzewana) solarami podłogówka wspomagana solarami. W kuchni
    płyta grzejna indukcyjna.

    Najdroższy miesiąc z dotychczasowych to grudzień 2010 oraz styczeń tego roku
    gdzie przez prawie połowę miesięcy temperatury nie wyższe niż -13stC a w
    nocy spadały do -23stC a i jeszcze PGNiG szalał z podwyżkami. Zima jaka była
    każdy widział.

    Dane z faktur prognozowanych
    okres 2010-11-05 - 2011-01-04 zużycie 360m3 do zapłaty 713,59
    okres 2011-01-04 - 2011-03-04 zużycie 354m3 do zapłaty 702,55

    Kilka z zanotowanych faktycznych odczytów i dat.(Czasem podchodzę do
    licznika i notuję) Część wcześniejszych odczytów mam w notatniku który muszę
    odszukać.
    2006 sierpień (albo wrzesień) uruchomienie kotłowni, stan licznika gazu
    zero.
    2008-08-20 dzień uruchomienia solarów do grzania CWU
    2009-12-31 stan licznika gazu 4348
    2010-11-05 stan licznika 5175
    2010-12-20 dzień uruchomienia wspomagania podłogówki solarami
    2011-01-01 stan licznika 5520
    2011-05-02 stan licznika 6068
    2011-11-28 stan licznika 6282

    Marek