eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekolektory, panele fotowoltaiczne... a moze lustra i stirling? › Re: kolektory, panele fotowoltaiczne... a moze lustra i stirling?
  • Data: 2013-05-24 15:00:54
    Temat: Re: kolektory, panele fotowoltaiczne... a moze lustra i stirling?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Ano.

    No to dochodzi kolejna przemiana więc sprawność spada.
    Jest taka elektrownia eksperymentalna, ale nie wiem, czy to rozwiązanie się
    sprawdziło.

    > To nie lepiej od razu to ciepło wrzucić do
    > instalacji CWU?

    Nie kiedy potrzebujesz energii elektrycznej bardziej niż cieplnej.

    To prawda - jak potrzebujesz energii elektrycznej to masz mały wybór, albo
    ogniwa, albo generator.

    > Z ziemi. Z powietrza. W czym problem?

    Problem, nie. Dodatkowy koszt który należy uwzględnić. Sprawność silnika
    Stirlinga zależy od różnicy temperatur więc dobra chłodnica jest tak samo
    ważna jak źródło ciepła. W małych modelach chłodzonych powietrzem chłodnica
    jest wielkości połowy modelu.

    Pozdrawiam
    Ergie