  • Data: 2011-12-12 16:15:04
    Temat: Re: komin fuszerka - brak wlotu powietrza
    Od: mucher <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Gru, 10:17, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:
    > Witam,
    >
    > Nie dopilnowałem, mój błąd. Murarze popełnili sporą fuszerkę, dopiero teraz
    > to odkryłem.
    >
    > Mam komin (systemowy, gazowy) jest z niezależnym doprowadzaniem powietrza do
    > spalania. Wspaniałomyślni murarze całkowicie zamurowali od góry wlot
    > powietrza.

    Czyli do zamkniętej komory? IMO trochę strata kasy - ja mam taki sam i
    myślę, że trzeba było zrobić to inaczej. W każdym razie u mnie (komin
    Bolesławiec) wygląda to tak:

    - kształtka faktycznie wychodzi przez czapę - uszczelniona silikonem
    wysokotemperaturowym (czy czymś podobnym, do kominów).
    - w kominkowym są kratki (podobne, acz nie do końca) do wentylacyjnych
    - do przewietrzania wełny.
    - w spalinowym - podobnie, tylko tu jest to poborem powietrza.

    > Murarze na szczycie
    > wylali betonową czapę (wystaje tylko rura spalinowa), tak więc całkowicie
    > zablokowali dopływ powietrza do przyszłego pieca. Potem dekarze obrobili
    > całość blachą.

    I dobrze - powietrze powinno wg mnie dolatywać bokami, nie górą komina
    - na stówę jest rozrysowane w instrukcji montażu.

    > A może jakieś inne pomysły? Całkowita demolka i kazać robić całą górę od
    > nowa? Boję się jednak o blachodachówkę...

    Wg mnie powinno dać się te otwory wyciąć parę cm poniżej czapy - w
    wełnie/siatce to popierdułka, trochę gorzej będzie to ładnie zrobić w
    tych keramzytobetonowych klockach - możnaby spróbować nawiercić w
    około i wybić młotkiem ; na wierzch i tak pójdzie kratka wentylacyjna
    i przymaskuje. Swoją drogą upewnij się, żebyś miał porobione spadki na
    zewnątrz w kanałach wentylacyjnych.

    Na pociechę - niektórzy producenci kotłów i tak wymagają własnego
    wkładu kominowego w środek, więc zamiast tego mogłeś po prostu
    wymurować szacht z pustaka wentylacyjnego i wsadzić w niego wspomnianą
    rurę - byłoby dużo taniej i prościej.

    mucher
    PS. swoją drogą zastanawiam się ile jeszcze osób pisuje jednocześnie
    tu i na FM ;)