  • Data: 2009-01-23 17:57:11
    Temat: Re: kominek - obudowa ciepla/akumulacyjna
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:glaj6r$322$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam
    >
    > Robil kto kominek w wersji cieplej tzn obudowe murowaną i nieizolowaną ?
    > Jak to sie sprawuje ?
    > Wykonawca sufitow o ktorych pisze nizej namawia mnie na taka, sam ma w
    > domu - mowi ze sprawuje sie bardzo fajnie. Zostalo mi sporo cegly
    > silikatowej po budowie i kombinuje coby to wykorzystac.
    >
    > Problemy widze takie (wynikajace z niewiedzy):
    >
    > - czym kleic tą cegłe - jakas specjalna zaprawa czy zwykly klej do
    > silikatu sie nada ?
    > - czy taka scianke musze jakos zazbroic/przewiazac z inną ? Bylaby wysoka
> [...]

    ja mam zrobiona obudowe w taki sposob

    - podstawa z pustakow od terivy (wloty powietrza bez kucia) - oblozone
    bedzie plyta g-k z kratkami wentyl.
    - reszta jest z bloczkow betonu komprkowego - szarego - najtaniej
    - nad wkladem belka jest zrobiona z kawalka belki stropowej od terivy ( na
    wysoki kant)
    - obudowa konczy sie tuz nad rura od spalin i bedzie przykryte
    blacha -ocynk - jak sie nagrzeje bedzie mozna suszyc grzyby na niej lub inne
    pierdoly typu kielbasa
    - front obudowy kafle
    - polki sa - pierwsza tak jak zwykle oblozona kaflami - druga nad wkladem
    bedzie oblozona deskami sosnowymi.
    Acha przy scianie na zakonczenie obudowy tez jest belka stropowa terivy tak
    aby blacha mogla sobie lezec na 4 bokach obudowy kominka

    Pozdr