  • Data: 2009-11-22 19:29:52
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Lis, 14:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Pelna cegla powiadasz po 5zl/szt.? Niezle, mozna i tak. No i masz swoja
    > cene.

    Klinkier. Jak budowalem takie byly ceny - teraz nie wiem jak jest - to
    co jest na allegro za 2,5 to nie jest pelna cegla :) Natomiast
    normalne cegly liczylem po 1 pln / szt.

    > Cegla pelna kosztowala mnie nie pamietam, ale to chyba bylo 0,35zl/szt. Nie

    Ła.. No to niezle - ja za kupowalem po 1 pln, taniej nie bylo i watpie
    ze jest. Fakt, ze na cegle nie oszczedzalem - ma wytrzymac ciezkie
    kominkowe warunki :) Ale byly i dwa razy drozsze ;)

    > A czym bedzie roznil sie komfort pompy ciepla i gazu z butli np., czy oleju
    > opalowego?

    Komfort w sensie instalacji "polinteligentnej", sprawnej w kazdej
    sytuacji wentylacji. Pompa to i komfort i jednoczesnie oczywiscie
    ekonomia. Jakbym mial grzac gazem z butli albo olejem to wolalbym
    pradem w II taryfie - wychodzi na to samo, a instalacja znacznie
    tansza.

    > W ktorym momencie lepszy komfort zapewni kominek z plaszczem w
    > porownaniu do kotla na drzewo w piwnicy? Skoro nawet wersalki pelne
    > pieniedzy? :-)

    Kominek z plaszczem to rzeczywiscie brak komfortu - wzialem go bo
    wprowadzam sie za tydzien, dlaczego to juz tlumaczylem ;) Za rok
    bedzie PC, a "zwrocony" (w sensie ekonomicznym) juz plaszcz bedzie
    tylko wspomaganiem - w praktyce tez bezobslugowym bo o wszystko bedzie
    dbal sterownik, zawory trojdrozne etc, palenie w nim niczym nie bedzie
    sie roznilo od palenia w normalnym kominku ktory na pewno bym mial bo
    lubie ogien :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.