  • Data: 2009-11-22 20:00:20
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4b1fcaab-b48e-4880-8beb-

    >Nawet jeśli spadek temperatury to tylko 0,5C?

    Okaze sie.

    >Czemu? zanim się dogrzeje do tych 0,5C więcej to będzie już ranek.

    Okaze sie.

    >Znowu ... spadło tylko o 0,5C. Mróz straszny ;-)

    Okaze sie.
    Optymistyczny to wiariant powiem szczerze zwlaszcza przy duzych mrozach, bo
    teraz to bez problemu. Skad takie zalozenia?
    Snuje mi sie po glowie caly czas obliczeniowy zysk z okien od poludnia i
    zachodu. Patrzac na sterownik solara, dzis np. pompa pracowala przez
    godzine, a wlacza sie czasami przy zachmurzonym niebie. Od miesiaca slonca
    praktycznie brak. Temp. w zasobniku 20C, nigdy od miesiaca nie byla wyzsza
    od chyba 26C. W ciagu calego tego czasu solar przepracowal ze dwa pelne dni,
    bo tyle bylo slonecznej pogody, a to znacznie lepszy odbiornik niz okna w
    domu i dywan na podlodze. Bardzo nieufnie podchodze do tych laboratoryjnych
    danych obliczeniowych. Pol stopnia przy duzym mrozie, no no spore wyzwanie.

    >Swoją drogą tak pewnie będę miał... bo planuję tą "bezsensowną i
    >nieopłacalną" PC. Więc będzie z dobrodziejstwem inwentarza.

    Tylko po co Ci to? Jestes ekolog fantasta, czy gazu nie masz? Z Twoim
    racjonalizmem nie wydaje mi sie, zeby Ciebie tak zakrecili.
    Mam klienta, montazyste pomp. W Twoich okolicach kroja ludzi na 70kzl.
    Jezdzi co raz do Szwecji na jakies szkolenia, montuje tez w okolicy Gdanska,
    gdzie podobno tego wysyp. Nie osmielil sie szacowac, czy to wystarczy
    wylacznie w drugiej taryfie, ale co mnie zastanowilo oni te pompy podlaczaja
    tez do zwyklych grzejnikow i grzeja tym caly dzien. Klienci to zwykle
    majetni ludzie i jak wynika z opowiesci to... no coz, tez bym tak chcial.
    Tyle ze gdybym tak mial to i tej pompy bym nie potrzebowal i o to moze
    wlasnie chodzi. Moze to taki gadzet w pewnych kregach, bo jak wytlumaczyc
    posiadanie grzejnikow i grzanie pompa ciepla? Moze jak juz znudzi sie
    kolejny model Porsche to warto i takie cos w domu sobie pyknac. Co ciekawe,
    ten czlowiek sam wierzy w to co mowi. On jest tak zaangazowany w te tematy,
    ze nawet nie widzi bezsensu pewnych rozwiazan. Gdybym sluchal czegos takiego
    i analizowal psychologicznie czy czlowiek mowi prawde to pewnie i sam bym
    sie na to zdecydowal, a niech bedzie i z grzejnikami. Obys nie mial takich
    doradcow wierzacych w to co robia i nie wiedzacych jak bladza, choc to
    proste wsrod klientow traktujacych takie instalacje jak drobne w portfelu.
    Grzac grzeje, wiec o co chodzi? A moze ja sie nie znam.

    Pozdro.. TK