  • Data: 2009-11-22 20:19:34
    Temat: Re: kominek z plaszczem wodnym czy bez?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:8781cd09-abbe-485f-8635-

    >Klinkier. Jak budowalem takie byly ceny - teraz nie wiem jak jest - to
    >co jest na allegro za 2,5 to nie jest pelna cegla :) Natomiast
    >normalne cegly liczylem po 1 pln / szt.

    Kupowalem Robena taniej jak 2zl, ale dziurawke. Na kominie szczelna betonowa
    czapka i brak wnikajacych zaciekow. Pare lat i nie widze przeciwwskazan.
    Tak samo mam zrobiony cokol domu, tez pare lat i spokojnie wytrzymuje.
    Wszystkie okoliczne klinkierowe ogrodzenia tez sa z dziurawki i trwaja bez
    problemu. Nie widze koniecznosci uzywania pelnych cegiel klinkierowych na
    kominach. Gorzej oczywiscie nie bedzie, ale co najmniej dwa razy drozej.

    > Cegla pelna kosztowala mnie nie pamietam, ale to chyba bylo 0,35zl/szt.
    > Nie

    >Ła.. No to niezle - ja za kupowalem po 1 pln, taniej nie bylo i watpie
    >ze jest. Fakt, ze na cegle nie oszczedzalem - ma wytrzymac ciezkie
    >kominkowe warunki :) Ale byly i dwa razy drozsze ;)

    Cegle kupowalem jeszcze przed boomem i to byla normalna cena takiej cegly.

    >Komfort w sensie instalacji "polinteligentnej", sprawnej w kazdej
    >sytuacji wentylacji. Pompa to i komfort i jednoczesnie oczywiscie
    >ekonomia. Jakbym mial grzac gazem z butli albo olejem to wolalbym
    >pradem w II taryfie - wychodzi na to samo, a instalacja znacznie
    >tansza.

    No tak, ale jezeli koszty nie maja znaczenia to uzasadnienie ekonomiczne
    traci na znaczeniu.

    > W ktorym momencie lepszy komfort zapewni kominek z plaszczem w
    > porownaniu do kotla na drzewo w piwnicy? Skoro nawet wersalki pelne
    > pieniedzy? :-)

    >Kominek z plaszczem to rzeczywiscie brak komfortu - wzialem go bo
    >wprowadzam sie za tydzien, dlaczego to juz tlumaczylem ;) Za rok

    No to jest jasne, ale instalacja robi sie coraz bardziej skomplikowana.
    Tak sie czasem zastanawiam, bo sam zamontowalem to i tamto i liczy sie, ze
    dzieki temu cos tam byc moze sie oszczedzi. Kociol, sterowniki, zasobniki,
    regulatory. Sporo tego i ciagle ta nadzieja, ze bedzie dzieki temu taniej,
    ale to przeciez nie jest wieczne. Zasobnik zardzewieje i trzeba bedzie kupic
    nowy. Gdyby byl standardowy to kosztowal by polowe tych pieniedzy dzis i
    wtedy kiedy bede musial wstawic znow dwa razy drozszy. Kociol kiedys sie
    zepsuje, mieszacz, czy naped tez pierdyknie, a gdybym tego wszystkiego nie
    mial to wtedy kiedy bede na emeryturze i kiedy powinienem spijac smietanke
    wczesniejszych insestycji, to po kolei trzeba bedzie wymieniac psujace sie
    graty. No i jestesmy w d..pie. Dzisiejsze rozwiazania majace przynosci w
    przyszlosci wymierny zysk narazaja nas na jeszcze wiekszego dola w
    przyszlosci. Nie ma co przesadzac z iloscia pomp, buforow, sterownikoa i
    mieszaczy bo to wszystko i tak nie na zawsze. Robic tyle ile trzeba i nic
    wiecej.

    Pozdro.. TK