    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 6 Dec 2014 04:40:20 -0800 (PST)
    Subject: Re: kompresor do prac warsztatowo-okołodomowych
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 grudnia 2014 09:08:59 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Ale remontuje inne mieszkanie i na ścianach mam gołe cegły. z uwagi na
    > cene (7zł) kładę na sciany tynk cementowy. Takiego tynku właściwie nieda
    > się nakładać takim pistoletem. dlaczego właściwie? Bo obojętnie jak
    > płynny będzie i tak zatka otwór wlotowy lejka. chyba...... że pistolet
    > trzyma się bokiem, tak aby zaprawa była w lejku, a do dyszy mieszającej
    > była tylko "wchlupywana" małymi porcjami. Po co taka zabawa? Ano dzięki
    > temu mam wyczyszczoną ścianę z wszelkich lużnych pozostałości starego
    > tynku, dobrze zwilżoną powierzchnię i 2mm warstwę tynku, która stanowi
> [...]

    Wyglada super - tylko czy to jednak nie trwa za dlugo? Choc dysze w tym
    pistolecie widze sa konkretne (do 8mm :-) Wiec moze tak wolno to nie leci?

    > jeszcze jedno. podczas rzucania tynku cementowego większe ziarna
    > odbijają się od sciany i lądują na podłodze. ja je zbierałem i używałem
    > ponownie. podczas nakładania tynku maszynowego podłoga jest czysta, w
    > każdym razie bardziej czysta niż po malowaniu pędzlem.

    Tynkowalem pare scianek u siebie tradycyjnie i tez wszystko co spadalo na
    podloge (a spadalo duuuuuuuuuuzo) ladowalem spowrotem na sciane - polowe
    materialu bym zmarnowal gdybym robil inaczej :-)

    > narazie, to co trafia na scianę ma fakturę baranka. niezależnie czy
    > wcześniej było budyniem czy śmietaną. nie wiem jak uzyskać gładką
    > warstwę, może to kwestia roszady dysz. oczywiście nakładanie musi
    > odbywać się cienkimi warstwami... bo spłyną. ale mnie to nie
    > przeszkadza, bo takiego baranka muszę wygładzić, więc gładzenie czegoś
    > co ma 1cm grubości wydaje mi się niemożliwe.

    A tu sie cudow nie spodziewalem - niemniej dla mnie najbardziej meczace
    jest samo nakladanie gipsu, wygladzic to mozna dlugim piorem w moment :-)
    Potem zyrafa i jest rowno ;)

    Pytanie zasadnicze -> czy da sie tym pryskac tez sufit czy raczej trudno? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.