  • Data: 2011-01-04 23:25:36
    Temat: Re: koszty CO i CW w domu grudzien
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:2db7e41b-5641-45eb-a547-

    > Biorac pod uwage, ze gazowiec zaplaci min. 3k pln to ja nie wiem, czy
    > polowa to nie taki zly interes :)

    Za 135m^2 trudno zaplacic 3000 z takim samym ociepleniem. Moim zdaniem
    roznica nie przekroczy 1000zl a i to pesymistycznie. Policz zuzycie energii,
    przyjmij cienko 8,5kWh z metra szesciennego, przemnoz przez 1,7zl/m^3 bez
    oplat i wyjdzie Ci rachunek gazowy.

    > Biorac pod uwage koszt przylacza,
    > komina, samego porzadnego piecyka etc. Inwestycyjnie moze wyjsc bardzo
    > podobnie. Eksploatacyjnie - znacznie taniej. Wiec - czemu "taka sobie"
    > alternatywa ? :)

    Bo nie wiem dla czego ma wyjsc inwestycyjnie podobnie przy podobnych
    kosztach ogrzewania. Zrycie calej dzialki zeby zakopac setki metrow rury jak
    dla mnie takie fajne nie jest i to nic, ze wykopanie kosztuje wzglednie
    malo. Pompa za 12 tys. no jakas super tania tez nie jest, bo kociol
    kondensacyjny kupisz za max 4000 a przeciez wiadomo, ze kondensacyjny nie
    musi byc. Komin do dzisiejszych kotlow konieczny wcale nie jest, ale tak czy
    tak wentylacje lepiej zrobic. Bufor ciepla, dodatkowe pompy, zycie z druga
    taryfa i koszt przylacza tez trzeba wziac pod uwage i tylko po to, zeby
    zaoszczedzic pare setek. Mowa oczywiscie o alternatywie.

    > Apropo - Adrian ma w granicy gaz, tyle ze ma dom polozony 100m od
    > granicy i przylacz wyszedlby go tyle co cala PC ;-)

    Eee tam. Plastikowa rura do gazu taka droga nie jest, a skoro mozna bylo
    zrobic wykop pod kolektor gruntowy to i pod rure gazowa tez mozna. Toz to
    jego wlasna instalacja gazowa i tego gazownia nie robi. Mnie z projektem,
    materialem, geodeta i wykonaniem kosztowalo ok. 1000zl., moze lekko powyzej,
    nie pamietam dokladnie.

    > Mieszka ~5km odemnie, dom ma podobny do mojego (20cm styro na
    > scianach) i nawet ten sam rekuperator ;-)
    > Bardzo zaluje ze nie wyrobilem sie z dolnym zrodlem u siebie na ten
    > sezon ale na przyszly to juz glowe daje obciac, jak nie zrobie. I
    > obiecuje wystawie kilka czujek temperatury (zew/wew/pompa/cwu) z
    > licznikiem zuzycia online + nawet kamerke na kotlownie, zeby Wam
    > niedowiarkom udowodnic, ze PC sie oplaca ha ;)

    Co tu udowadniac? Rachunki swidcza same za siebie. Ty nie masz gazu, wiec
    nie mowimy o Twoim przypadku.
    Jako ciekawostke podam, ze moj znajomy za propan w listopadzie zaplacil ok.
    1000zl i cieszy sie, ze tak tanio. :-) W takim przypadku chyba wolabym PC.
    :-))

    Pozdro.. TK